• Nerd

Gå bort present till barn?

Jag ska hem till en kompis som jag inte varit hemma hos på säkert 5 år.
    Tänker köpa med en present/blomma eller så till henne men skulle även vilja ge något till hennes barn.
    De är 2 och 5 år om jag inte minns fel och det är en pojke och en flicka.
    Jag vill inte köpa godis. 
    Vad kan jag hitta på till barnen? 

• Svar på tråden Gå bort present till barn?
  • Milleman
    Nerd skrev 2014-09-28 20:20:08 följande:

Jag ska hem till en kompis som jag inte varit hemma hos på säkert 5 år.
    Tänker köpa med en present/blomma eller så till henne men skulle även vilja ge något till hennes barn.
    De är 2 och 5 år om jag inte minns fel och det är en pojke och en flicka.
    Jag vill inte köpa godis. 
    Vad kan jag hitta på till barnen? 

Böcker med flikar eller om bilar/djur kanske :) böcker brukar gå hem hos alla barn och man kan nästan inte ha för många!

Häftiga ritgrejor, funkar för båda åldrar! Typ färgat papper och magiska tuschpennor :)
  • Numminen

Något att pyssla med kanske? Målarbok eller pysselbok med klistermärken? Mina barn hade helst velat ha samma sak som den andre i den åldern, så jag hade försökt hitta nåt som funkar till båda. Gör ju inget att det mest blir kladd i tvååringens. Eller köp tex en liten servis i plast som de kan leka med ihop?

• Nerd

böcker är ju bra! och även pysselböcker!
    och de ska ju inte bli avis på varandra så likadant till båda/gemensam present.
    bra tips!

• Simpel

Gör det enkelt för dig själv och köp två filmer à 99:- på typ ICA eller Coop.

• Nerd
    Simpel skrev 2014-09-28 20:39:00 följande:

Gör det enkelt för dig själv och köp två filmer à 99:- på typ ICA eller Coop.

det behöver inte vara enkelt. vill att det ska märkas att jag tänkt till lite :)
Svar på tråden Gå bort present till barn?