• Längtar efter en bebis

    Ngn mer som väntar på plus efter pergotime

    Heej ngn som har några symptom redan 10 dagar efter ägglossning ?
    Jag själv gråter lätt blir lite äcklad på morgonen när jag borstar tänderna vill spy får jätte ont i mina bröst vårter ?
    Det är 6 dagar kvar till beräknad mens ? Men kan man få tidiga symptom eller är det min hjärna som leker haha ?

  • Svar på tråden Ngn mer som väntar på plus efter pergotime
  • Boomsan

    Hej, jag väntar också! Har BIM om 7 dagar. Mår illa, har ont i tjejmagen, ont ovanför brösten och har ett kraftigt humör. Hoppas verkligen på ett plus denna månaden :D
    Har läst runt lite på internet och endel verkar få graviditetsliknande symtom efter pergotime men jag hoppas att det inte är det vi känner utan att vi faktis är gravida ^^
    Hur många kurer har du tagit? Jag hade en kur som jag tog cykeldag 5-9 :) tror mig att jag hade ägglossning vid dag 21-23 för jag hade väldigt ont då :P


  • Längtar efter en bebis

    Heej Boomsan aaah så roligt att äntligen prata med någon i samma situation ! :D

    Hoppas vi får plus denna månad ! :)

    Det här är min första behandling och första enkel kur , läkarna hitta inga fel både på mig och mannen allt är normalt.

    Börja ta pergotime dag 9-13 sen hade jag tid på ultraljud den 17 då på höger sida hade jag en äggblåsa som var mogen på vänster sida hade jag 2 st till som snart hade mognad klart så doktorn ville avsluta behandling och förbjöd oss ha sex så vi inte får tvillingar / trillingar och riskera något , men sen kom vi överns nästa dag skulle jag komma igen och få ägglossnings spruta så på höger sida så gjorde vi det den 18 läkaren sa om 24tim så släpper ägget och du kommer få ägglossning.

    Så den 19 och 20 hade jag ägglossning läkaren hade rätt fick så ont i magen så båda dagarna gjorde jag ägglossning test och de vissa posetiv :) men hade samlag med mannen bara 19 både på morgonen och kvällen hoppas de räcker 20 jobbade han :/ haha .

    Och nu hare gått 11 dagar får sån hugg i magen nere och mina bröst gör så j.... Ont . Hoppas verkligen på ett plus.

    Hur äre för dig är det första kur eller ? Hur gick de på ultraljud och så vidare ? :)

  • Boomsan

    Jag hade inte tid för ett ultraljud utan jag skulle lämna blodprov på dag 21, vilket jag gjorde för att se om jag haft en ägglossning. Men en vecka senare ringde jag kliniken för jag hade inte fått svaret än. Då berättar dem att min gynekolog inte arbetar kvar där och att dem stängt hela den avdelningen!!! Så dem hade inte fått in mitt provresultat :(
    Detta var en konstig situation så sekreteraren jag pratade med gav mig ett namn på en läkare där, så skulle jag ringa vårdcentralen där jag tog blodprovet för att be dem skicka resultatet till den läkaren. Oj oj mina resultat hade tydligen hamnat på en plats som heter "paraply nånting" och det var tydligen svårt att få ut resultatet där i från men dem från VC skulle försöka fixa det så jag går runt här och väntar.. har BIM om 5 dagar och vet inte om jag ska fortsätta med min kur eller om jag ska dubbla osv.. Mår inte så bra av pillerna men hoppas på att det beror på att jag är gravid. Jag hade sex dag 16,17 och 18 och tror mig att jag hade ägglossning dag 19&20 för jag hade så fruktansvärt ont i tjejmagen då :) Kul att vi troligtvis har haft ägglossning på samma dagar! :D Vilket datum har du BIM? jag har 7 oktober.
    Har haft 3 st enkelkurer för nästan 3 år sen men blev inte gravid och det blev inga kontroller över huvud taget :S
    Nu trovade jag en enkel kur för 2 månader sen men det blev inget sex så jag vet inte om dem funkade, sen tog jag uppehåll en månad och nu har jag gjort de denna månaden också med enkelkur och fått lämnat ett blodprov som jag inte vet resultatet på än.


  • Längtar efter en bebis

    Aah okej okej :)

    Jag lämna också blod prov den 25 tror jag inte så säker haha för de skulle se om ägglossningen fungerade, trolligvisst gör den för fick ju posetiv båda dagarna :)

    Jag har BIM 5 oktober, fick från sjukhuset grav test som jag ska göra 6 eller 7 men är så rädd faan haha vill verkligen de vissar posetiv ! :/

    När ska du göra gravid test ? :)

    Hur känner du dig nu då.? Några förändring

  • Längtar efter en bebis

    Men så konstigt du har varit deras patient snart 3 år och du har inte varit på kontroller och nu fick du inte ens tid till ultraljud ?

    Hur gammal är du om man får fråga ? :) jag själv är 20.

    Hört oxå om inte pergotime hjälper så finns det ju IFV om jag har skrivit rätt nu ?

    Men hitta de något fel på er eller var allt normalt ?

  • Längtar efter en bebis

    Vill faktis oxå vänta max en vecka så jag vet när jag gör testet så blir det inte svaga sträcker hitt o ditt så vill va säkert att de ska va riktig plus men min man tjatar att jag ska göra tester 6 eller 7 haha :)

    Hoppas vi får båda ett Stark Plus denna gång ! :D

    Längtar känslan bli sparkat haha :)

    Vi har försökt få barn i 3 halv år , sen tidigare har jag aldrig tagit p-piller , spiral något sånt eller gjort abort.

  • Boomsan

    Jag är snart 24 och har pcos så jag har utebliven/sällan ägglossning. Vet inte om det är nått med min karls soldater för han har aldrig blivit kollad...

    Jag har haft kontakt med den gynekologen jag hade under flera år, så jag börjar misstänka att allt inte gått rätt till.

    Har tappat alla känningar och symtom nu, detta är 3e dagen. Hoppet börjar överge lite nu haha hur är det för dig nu? Skriver från mobilen så allt blir så konstigt haha


  • Längtar efter en bebis

    Aaah okej :) men be din man kolla sig med.

    Samma här faktis mina bröst gör inte alla ont mer :/ konstigt för från och med ägglossning tills igår gjorde de jätte ont men Inge idag men har ff lite stickningar i livmoder och kan inte sova på magen de gör as ont haha vet Inte om de min hjärna som leker .....:/

    Men den 3 fick jag brun flyttning jätten lite i ngn time, nästa dag när jag vakna trodde de skulle va blod hela sängen men de var rent i trosan ingenting vare, så får väl ta grav test den 7 om ingenting händer i så fall.

    Men konstig vet min kompis som fick ont i brösten 2 veckor efter utebliven mens och hon hade som stickningar i livmoder så hon gjorde ett test och de vissa posetiv :)

    Skriver oxå från mob så om de blir ngt fel stavat så vet du hahah

Svar på tråden Ngn mer som väntar på plus efter pergotime