• mitthemligajag

Charlie på en flicka:)

Hej!

Har du en dotter som heter Charlie, känner någon flicka/kvinna som heter Charlie eller heter du kanske det själv?

Vi vill gärna döpa våran flicka till Charlie, bf om 8 dagar och det är enbart det namnet som hänger kvar! Vi är dock rädda att hon kommer få stå ut med att vissa människor tycker att hon har ett pojknamn, vad är era erfarenheter kring detta namn?
    Kram :)

• Svar på tråden Charlie på en flicka:)
  • Kristallklart

Jag känner en tjej i tonåren som heter Charlie.
    Det är ett tufft, men ändå sött, namn på en tjej.

Jag tycker att Charlie klingar mer tjejnamn än pojknamn. Ändå känner jag två pojkar som heter Charlie och endast en tjej som heter så. Men jag tycker ändå att det låter mer tjejigt än pojkigt.

• Astarte

Jag heter inte Charlie, men jag kallades det under hela min uppväxt (fram till ca 15 års ålder). Det var en och annan som reagerade, men förvånansvärt få. De flesta sa ingenting. Att jag slutade kallas det var för att jag helt bytte namn, men det hade inget att göra med att jag inte gillade mitt smeknamn.

• Detoxtjejen

Men man framstår ju lite som att man beundrar paret schulman vilket knappast är positivt...

• Kristallklart
    Detoxtjejen skrev 2014-09-29 11:00:21 följande:

Men man framstår ju lite som att man beundrar paret schulman vilket knappast är positivt...

Om jag ska tänka kändisvärlden, så tänker jag direkt på Charlie Sheen (även om jag i vanliga fall ser Charlie som ett typiskt flicknamn).
  • mitthemligajag

Tack för era svar!! Vi är ju i stort sett helt insnöade på att det blir en Charlie eller Maxine, men helst Charlie! Men min största oro är att hon själv kommer tycka det är jobbigt... Men det kanske hon inte behöver som det låter ändå ;)

• Duckan

Känner endast en Charlie och det är en pojke på 5 år. Tycker tyvärr inte att namnet är till sin fördel på tjejer.

• mitthemligajag
    Detoxtjejen skrev 2014-09-29 11:00:21 följande:

Fast jag vet knappt vem människan är så det är då absolut inte därför ;) vi är mest ute efter lite "hårda, tuffa" namn, gillar tex Bonnie Lovis och Elliot på flickor också :) men de får inte bli konstigt eller utpekande på något sätt!!
  • fluu

Jag känner en kvinnlig Charlie, hon har aldrig fått några kommentarer. Sveriges Charlie-trend är unik i världen. Det är inget konstigt namn på vare sig flickor eller pojkar, tvärtom. Så där behöver ni inte ängslas direkt.
    Jag avskyr Charlie på pojkar, men gillar det faktiskt på flickor.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LängtansBlåaBlomma

Jag tycker ni i så fall ska välja Charlene - och kalla henne för Charlie.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden Charlie på en flicka:)