Alternativ medicin till add och asperger
Finns det någon här som har add och asperger som inte tar någon typ av medicin som man fått av läkare? Jag tänker på mer naturläkemedel eller annat som passar.
Vad ska man välja?
Finns det någon här som har add och asperger som inte tar någon typ av medicin som man fått av läkare? Jag tänker på mer naturläkemedel eller annat som passar.
Vad ska man välja?
Magnesium blir man avslappnad av så mkt vet jag men vill gärna veta mer om naturläkemedel
Många äter omega tre och tycker att det hjälper dem att må bättre. På vilket sätt det hjälper kommer jag inte ihåg, men det är nog enkelt att hitta på nätet.
Har något vagt minne av att man ska undvika röda färgämnen. Alltså tillsatta.
Så lustigt, jag satt precis och kollade på samma sak. Naturläkemedel kan lindra vissa symtom, t ex oro och hjälpa en att slappna och somna lättare på kvällarna, men har så vitt jag vet ingen egentlig effekt på ADD/autism-dragen. Däremot finns det ganska mycket man kan göra om man vill undvika att medicinera (även naturläkemedel) framför allt för att underlätta vardagen och hantera symtombilden, typ skapa bra rutiner och följa dem, hjälpmedel för att komma ihåg saker osv.
Något som en del är hjälpta av är att lägga om kosten och undvika E-ämnen, gluten och socker men vet inte hur många som upplever att det hjälper.
Jag har själv adhd och tycker att jag märker stor skillnad om jag avstår socker och vitt bröd o.dyl. Det gäller väl iofs alla, oavsett diagnos, men humörsvägningar är skönt att mildra.
Magnesium har jag, och eye q, Jag vet inte riktigt vilket fiskolja är bäst för folk med add, om det räcker med något mindre dyrt. Jag tänkte testa med d-vitamin och neurokan nu i höst och vinter och se om jag slipper depressionen.
Men ångesten finns kvar, och den är nog den jobbigaste.
Jag äter receptbelagda mediciner. Både CS och annan psykofarmaka. Var helt emot mediciner förut, men nu är jag jättenöjd med det. Säger inte att du ska känna dig tvungen att göra som jag, men ändå.
Jag äter receptbelagda mediciner. Både CS och annan psykofarmaka. Var helt emot mediciner förut, men nu är jag jättenöjd med det. Säger inte att du ska känna dig tvungen att göra som jag, men ändå.
Finns det nåt som funkar mot panikångest och socialfobi? :(
Menar du receptbelagd medicin eller naturläkemedel?
Jag menar först receptbelagd föe jag löser inte min ångest själv tyvärr... men är livrädd för mediciner men kommer få citalopram eller sertralin törs jag prova?
Magnesium har jag, och eye q, Jag vet inte riktigt vilket fiskolja är bäst för folk med add, om det räcker med något mindre dyrt. Jag tänkte testa med d-vitamin och neurokan nu i höst och vinter och se om jag slipper depressionen.
Men ångesten finns kvar, och den är nog den jobbigaste.