Oj, hej igen...
Är lite disträ med en 6 veckors bebis vid bröstet 
Ärligt talat blir det svårt för mig att ge ett exakt recept. För det första så kör jag på känsla, mäter mycket sällan och när jag mäter blir det bara på ett ungefär.
Dessutom så spelar gräddningen så extremt stor roll om det blir bra eller inte och vid vilken temperatur och hur länge den ska vara i ugnen beror på din ugn. Jag har testat mig fram för att lära känna min ugn.
Mitt generella recept är som följer (observera att jag använder glutenfritt mjöl och att måtten är ungefärliga)
200 gram mörk blockchoklad (eller vanlig mörk choklad men det blir ju dyrare)
125 gram smör (inte margarin!)
1½ dl farinsocker
½ dl muscovadoråsocker ljust
3 ägg
1 burk svarta bönor
knappt 2½ dl Provena blå blandning (cirka 2 dl vetemjöl borde funka istället)
½ tsk vaniljpulver (inte vaniljsocker)
lite salt (jag använder flingsalt) saltet är viktigt!
Ugnen på cirka 150 grader. Sen smälter jag choklad och smör i en kastrull på spisen (akta så det inte bränner!)
Låter det svalna en stund, under tiden mixar jag bönorna till en lila, helt slät smet. Rör sedan i sockersorterna och äggen (ett i taget!)
Blandar sedan i mjöl, salt och vanilj. Vispa inte, blanda bara! Sist blandar jag i bönröran.
Häll upp i en form klädd med bakplåtspapper (min form är 28X25 cm och den här smeten är perfekt för den)
Grädda cirka 25 minuter (men här kommer det svåra...det kan säkert lika gärna bli 35 minuter) testa den med en provnål då och då, den ska vara kladdig men sitta ihop, inte vara en varm smet bara alltså.
Sen kommer det svåraste av allt, låt den kallna i formen och skär sedan upp den, stoppa bitarna i kylen i en burk och VÄNTA i minst tolv timmar innan du äter...
Själv är jag också förtjust i att hälla i en matsked god sprit i smeten (polsk körsbärslikör, hjortron starkvin, Contreau eller liknande) och hacka mandel eller nötter och bre ut ovanpå brownien precis innan gräddning.
Lycka till!