• zooägaren

hur bestämmer man datum för avlivning?

min älskade bästa vän som följt mig som en skugga i nio år ska få slippa ha ont mer... 
    Hur klarar man av att ta beslutet om när? Hur orkar man?

Jag har så många gånger valt att leva istället för motsatsen för att hon finns. Men nu ska min älskade älskade vackra hund snart inte finnas mer.. Hur ska jag klara mig utan henne? Det gör jag ju antar jag, men hur ska jag orka? Har haft (och har) andra djur, både hundar och andra djurslag, men jag har aldrig aldrig någonsin haft ett sånt här band till ett djur.. hon är så himla speciell. Den finaste som finns.. Vi har gått igenom så mycket tillsammans. Vi har varit med om så mycket, och vi har klarat allt. 

Jag är hård , men ärlig!
  • Svar på tråden hur bestämmer man datum för avlivning?
  • Dexter dot com

Hur tufft det än är så måste du hela tiden tänka på hundens bästa och en hund som har ont lider och det är ditt ansvar att se till att hunden slipper sitt lidande.

Personligen har jag gjort så att jag bokat en tid om ett par dagar och sen varit ledig och bara haft kvalitetstid med hunden och verkligen ägnat mig åt den till 100%.
    Efteråt har jag sett till att vara sysselsatt all vaken tid med att vara hundvakt, barnvakt osv för att slippa känna att det är tomt hemma.

Hoppas det allt går bra!

• Majsan70

Jag tog bort min ena hund för ett par månader sedan. Det var ett beslut som sakta växte fram och så såg vi en kraftig försämring efter en veckas semester. Då ringde jag och bokade omedelbar tid dagen efter. Jag fick ha min vän hos mig i 12 år!

Svar på tråden hur bestämmer man datum för avlivning?