• Velig

Pappan vill inte abort

Jag har två barn 5,5 och 3 år gamla. Jag är nu oönskat gravid. Jag har tyckt mycket om småbarnstiden och inte upplevt den som jobbig för jag ville så gärna ha dem. Efter mammaledigheten tog slut har det däremot varit tufft. Det är jag som sköter allt med barnen och hemmet och allt runtomkring. Jag Jobbar liksom min man oregelbundet och helger. Det kan vara ruskigt jobbigt att få ihop ibland, särskilt under storhelger då dagis är stängt och en av oss alltid måste jobba. Vi bor trångt och har inte råd att flytta till större om vi inte flyttar långt ifrån barnvakterna. Innan jag fick veta att jag var gravid var jag så glad att äntligen börja få tid till mig själv igen. Jag vill inte börja om. Min man vill ha barnet. Han tycker inte vi ska ta bort det för att det finns ovh han känner sig överkörd för att hans åsikt inte räknas. Jag kan förstå det, det ÄR orättvist, men det är ju inte jobbigt för honom när det är jag som gör allt. Jag har föreslagit att han tar pappaledigt längre än mig och "tar över" allt jag gör. Efter det har han börjat överväga abort men han önskar ändå att jag tar mitt förnuft tillfånga(mitt uttryck inte hans). Jag har läst trådar där det står att ingen någonsin ångrar att man behållit ett barn. Är det sant? Finns det nån som ångrar att hon inte gjorde abort? eller kan jag bli den första?

• Svar på tråden Pappan vill inte abort
  • Penida

Svår sits om du inte vet vad du vill. Kanske ska du prata med någon utomstående? En god vän?
    Det är självklart upp till er hur ni väljer att leva men varför gör du allt? Varför har du tid för dig själv först nu när ni är två föräldrar i ett parförhållande? Att han började tycka att abort var ett bra alternativ först när du ställde krav tycker jag du ska ha i åtanke när du fattar ditt beslut. Jag tycker du låter väldigt trött och jag tycker du förtjänar bättre än det du redan lever.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Pappan vill inte abort