• skorstenen

Ägglossningstest positivt igen 7 dagar efter ägglossning

Försöker få koll på min cykel o har senaste månaderna fått positiva ägglossningstest på dag 12. Nu 7 dagar senare visar testet positivt igen. Hur kan det göra det?

Jag testade även igår morse o då var testet väldigt svagt. Någon som varit med om detta? Att man har två positiva ägglossningstest på en cykel?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Ägglossningstest positivt igen 7 dagar efter ägglossning
  • Jag är bara jag

Det kan vara så att kroppen försökte ägglossa första gången men misslyckades och sen försökte igen. Positivt test är ju inte alls lika med att ägg verkligen släpper.

• Lejonhierta

ta ett gravtest så ska du se att du ev får positivt även där. För ägglossningstesterna brukar ge utslag vid graviditet. Å andra sidan kan de ge svaga utslag hela tiden. Men med tanke på att det återigen visat positivt så hade jag testat med gravtest... Visar inte det testet något så skulle jag testa igen på dagen för förväntad mens. Stor chans att du är gravid är min erfarenhet :)

• skorstenen

Tack för svar.

Tog ett äl o ett graviditetstest igår EM. Båda i princip blanka. Svagt på äl testet.

Tog två nu på morgonen igen o äl testet ger utslag men inte graviditetstest.

Får vänta till BIM istället.

• Lectin

Men ÄL-test är väl bara positiva om strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket om jag inte missminner mig, eller?

• skorstenen

Ja precis :) så två dagar i rad har de varit lika starka på morgonen. Och negativa på eftermiddagen.

• Lejonhierta
    skorstenen skrev 2014-10-04 09:20:50 följande:

Fick ett svagt positivt idag på graviditetstest

Grattis, sa ju det :)
Svar på tråden Ägglossningstest positivt igen 7 dagar efter ägglossning