• Tandis75

    Föda stort barn efter kejsarsnitt

    Hej,

    Behöver lite input. Är något förtvivlad.Jag födde vårt första barn med kejsarsnitt. Väntar nu mitt andra. Är i v36+6. Fick igår veta att vårt barn väger 3700 kg redan... Superkul.. Vill gärna försöka vaginalt men känns som om allt gick åt h-vete igår.. Går jag tiden ut och lite till så väger väl barnet typ 5 kg..

    Tror inte man kan bli igångsatt heller när man blivit snittad första gången annars hade dom gärna fått gör det NU!! Nu undrar jag, är det någon annan där ute som fött jättebebis vaginalt efter kejsarsnitt? Hur gick det? Är för övrigt skräckslagen för kejsarsnitt men inser att det inte är läge att gå typ 4 veckor till med denna bjässe i magen. Kan tillägga att jag är smal, alltså inte storvuxen.

  • Svar på tråden Föda stort barn efter kejsarsnitt
  • Mrs VW

    Den här frågan måste du nog hitta ett eget svar på.

    Om du är smal eller storvuxen spelar ingen roll. Det är storleken och formen på bäckenet som avgör.

    Den vägen är du förstföderska.

    Jag hade övervägt snitt i din situation om barnet beräknas väga 5 kg eller mer.

  • LillaNovaK

    Fick första barnet med kejsarsnitt.
    Andra barnet uppskattades väga 4,6-4,7 kg 1 vecka innan förlossning.

    Det blev en bra vaginal förlossning och sonen vägde 4200 g. TUL kan vara ganska missvisande har jag fått veta.

  • Linda Marie

    Min 3:e pojke vägde 5200 g när han föddes, det gick jätte bra! Han kom ut 14 min efter inskrivning på sjukhuset, sprack ingenting heller! Dock, har jag inte fått kejsarsnitt innan:)

    Tror också att man inte ska lita allt för mycket på TUL, de har rätt stora marginaler!

  • vinterträning

    Förstår din rädsla. Snittades med min första blev gravid efter 6 månader och födde mitt andra barn 15 månader efefter. Första var en igångsättning som i te alls ville sig, jag öppnades 3 cm, sen snit, barnet vägde 4,2. Andra kom igång spontant och föddes med en vikt på 4,7. Det gick bra, fick 2 a gradens bristning dvs den vanligaste.

    Väntar vår trea nu och är rätt stressad över att även denna blir stor.. Kan man få snitt pga stort barn?

  • Gudinnan

    Jag fick pk med 2.an som vägde 5810g och var 62 cm

    Och fick snitt 2 v innan med 3.an som vägde på tul v 35+5 3890g han var 4150g när han kom ut vecka 37+5 skulle ha varit 5,600g


    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Föda stort barn efter kejsarsnitt