Seriös astrologi!
Hejsan!
(Tycker inte att ämnet stämmer, men fanns inget annat att välja!)
Jag söker andra som är intresserade av seriös astrologi!
Med det menar jag personliga horoskop, och inte de som går att hitta i vanliga tidningar!
Hejsan!
(Tycker inte att ämnet stämmer, men fanns inget annat att välja!)
Jag söker andra som är intresserade av seriös astrologi!
Med det menar jag personliga horoskop, och inte de som går att hitta i vanliga tidningar!
Håller med om att ämnet kändes konstigt... men men....
Jag tycker att astrologi är jättespännande! Kan inte så mycket själv men min mamma är astrolog och det är otroligt vad hon kan läsa ut av horoskopen.
Det jag tycker är roligast är när hon sitter i en grupp som börjar tala om astrologi och de säger att jag är det och det stjärntecknet... och hon då börjar förklara att det stjärntecknet som vi vanligtvis säger att vi är, t ex jag är kräfta, är det som solen står i.... men att det finns så många fler aspekter som spelar in än bara solen, t ex månen.
Håller du själv på med astrologi?
Vad roligt med någon till som är intresserad!!!
Jag är också nybörjare!!! Men båda mina föräldrar är ganska insatta, och har en massa böcker som jag har börjat studera lite i...Blir mer och mer farsinerad! vilken otroligt spännande värld att forska i...
Har alltid varit ganska negativ till de där månadshoroskopen, eller ännu värre dagshoroskopen...Hur ska ett sådant passa in på varenda kotte som är född en månad?!
Då man kikar in på det alldeles egna horoskopet, hur ALLA planeterna stod när man föddes!!! Då plötsligt öppnar sig en enorm värld, med alla olika sidor (även motsägelsefulla!) varje unika människa har...Åh, jag tycker det är så spännande!
Vad spännande att din mamma är inne på det området!!! Har massor med frågor:
Har hon sysslat med det länge, arbetar hon proffesionellt? Det måste också vara lite speciellt att hon kan ämnet så bra, jag menar aatt hon kan läsa av folk!! Vad har du själv för bild av det? ofta kan det ju bli en revolt mot det ens föräldrar sysslar med, innan man mognar...haha
Här är en till som är intresserad av astrologi! Jag har hållt på en del med att tyda horoskop som hobby! Tycker det är väldigt intressant att titta på alla olika kombinationer som man kan tolka på olika sätt!
Jag köpte ett personligt horoskop. Så intressant, allt stämde, och då ringde han tom, astrologen, och sa att jag hade ett ovanligt horoskop.
Wilhelm Axling, hette han.
Vad roligt att det finns fler som är intresserade!!!
Är själv väldigt farsinerad över att, ju mer man läser destå mer hittar man i ämnet!!! Det finns inga begränsningar, vilket känns bra tycker jag själv!På något sätt tycker jag att det "försvårar" att placera in sig själv i ett "fack" direkt! Då mycket är motsägelsefullt...Man kan själv välja vad man vill fokusera på, och hur man vill tolka!
Då ämnet är så otroligt stort funderar jag lite på vad som är bra att lägga fokus på! Min pappa brukar säga att det är framför allt hur horoskopet ser ut bildmässigt, alltså hur alla planeter ligger i förhållande till varandra.Tror att han menar om det är mycket "treanglar", "fyrkanter" osv...Och sedan kanske vilka "temperament" som är i fokus; Jag har en stor övervikt av lufttecken! Många av de "starka och mycket inflytelserika planeterna" ligger i tvillingarna och vågen...
Kanske har ni några tips om vad ni tycker verkar viktigt att fokusera på????
Jag satt länge och försökte räkna ut mitt personliga horoskop för att kunna arbeta med resultatet, men gav tillslut upp då jag kände att det var mycket komplicerat och lätt att räkna fel-och då är det ju meningslöst, med resultatet!!!!
Hittade då en sida på internet, där man skriver in platsen och tiden man föddes, så räknar datorn ut ens exakta horoskop, helt gratis...Från den uträkningen har jag kunna börja med min tolkning!!!
(sidan: www.astro.com )
Jo, jag försöker hitta olika teman för att se vilka egenskaper som är som starkast och så. Själv har jag många planeter i tvillingarna (solen bl a) och i tredje huset så det skriker verkligen "kommunikation" om det hela (det yrkesområde jag pluggar till nu!). Sen brukar jag kolla in tringlar, fyrkanter och sånt (aspekter) som du sa ALMTL . Mina planeter ligger t ex nästan allihop två och två och mitt emot varandra så jag har en del starka oppositioner och vad nu det andra heter.
åh, nu råkade jag skicka för tidigt!
Sen så är det ju rätt intressant med ascendenten också. Den sägs ju peka på hur andra människor ser en (framför allt de som ej känner en). Ibland kan jag känna att jag är mer lik min ascendent vattumannen än mitt soltecknen tvillingarna.
Sen är det ju spännande med horoskop där folk har väldigt många planeter i samma hus och tecken. Min ena syster är t ex en rejäl vädur med fyra planeter där. Min pappa har fyra planeter i skorpionen, så han är också en ganska typisk skorpion.
Javisst är det roligt att titta in i ämnet...
Det där du sa om människor som har många i ett tecken, är ju så himla tydligt!!!
Har en vän som har alla de snabbaste planetrna i oxen, 6 st. däremot vet jag inte vilken ascendent hon har.Hon är en RIKTIG OXE ut i fingertopparna, vilket också innebär att hon absolut inte tror att astrologi stämmer...haha (fördommar... )
Jag är inte så duktig än, men älskar att tolka vilka tendenser andra har(med mycket humor...haha...), och oftast blir folk tokiga på mig, bla min bror som är tydlig stenbock som blir arg och tycker att det är att sätta honom i ett "fack", men jag ser det däremot som kunskap om sig själv om vad man har för tendenser och hur man kan komma vidare, man måste ju inte vara så som ens planeter säger, men jag tolkar det som om man om har tendenser åt det hållet!!!
Jag som du har både mitt soltecken och ascendent i lufttecken(tvilling+våg) det innbeär att vem man är och den folk uppfattar en som (personligheten) är ganska liknande varandra! Jag som du är inne på kommunikation, är en mästare på att debatera, analysera och har mycket svårt hålla mun...Haha...
en fråga bara, har du själv klarat av att räkna ut ditt horoskop?Mycket impad i sådanna fall!!!!
Har upptäckt saaker i mitt horoskop som är skrämmande intimt!!!Saker som gjort att jag lärt känna mig själv bättre, låter som en klyscha men det är så jag känner... Ibland kan jag tilloch med rodna av igenkännade, saker INGEN annan vet om mig själv!!
En mycket lustig detalj med mitt horoskop är att det finns ganska starka intentioner på att jag har en livsuppgift att sprida andlig kunskap- det är mig ut i fingerspetsarna!Får nästan abstinens om jag inte sprider det jag lärt mig i bland annat astrologi...
Vad har du hittat för böcker?? Själv har jag några som är inne på mer andligt, två som är väldigt humoristiska (ett sant nöje att sitta och skratta igenkännande!!)
Hur hittade du till ämnet?
Jo, precis! Jag aktar mig lite när jag snackar om astrologi eftersom det finns folk som kan bli sura. Men ofta är folk nyfikna och vill höra mer och då får man kolla upp deras "zodiac charts" (vet inte vad det heter på svenska) och berätta. Det är kul!
Nä, jag har inte orkat räkna ut något horoskop själv. Brukar använda såna från internet (som du tipsade om). Jag är inte så himla bra på att räkna och man måste ju vara så noggrann! (och ha tålamod och det är ju inte min starka sida!)
Jo, det är kul när horoskopet vet mer om en själv än vad man själv gör, hehe! Typ "jaså? eeh.. jo, så är det iofs!" Inte att man rättar sig utan att man tänker efter och inser att det nog är så det är! Många grejer återkommer ju hela tiden när man börjar titta på alla kombinationer.
Håller du på med något mer andligt?
Jag har nog alltid gillat astrologi men jag läste på ordentligt när jag var runt 14 år. Då läste jag nåt i stil med "Stora astrologiboken". Rätt maffig bok med massa information! Sen för några år sen köpte jag en ganska utförlig men lättfattlig astrologibok. Kommer inte ihåg vad den hette. (min mamma har lånat den nu) Sen har jag en liten, mer humoristisk bok om tvillingarna.