Min man sa att jag var inte längre är attraktiv
Min man sa häromdagen att jag inte längre är attraktiv.
Det hela började med att vi pratade om vår livvstil. Att vi kanske "unnar" oss för mycket och att vi borde se efter vad vi äter. Några timmar senare kläcker han ur sig att han inte finner mig attraktiv. Att jag är lite otränad, otrimmad och fläskig. Inte fet men inte vältränad. Inte snygg längre. Jag har blivit tråkig och tappat stilen. Han tyckte jag skulle ta mig i kragen.
Snacka om att hugga med en kniv om och om igen. Jag blev chockad. Jag är inte fet. Väger kanske 8 kg mer än vad jag vill väga. Mina favoritkläder är lite för små och jag vet om det och har faktiskt enligt mig tagit tag och börjat träna. Måste tillägga att jag varit skadad under en längre tid då jag var med om en olycka och faktiskt legat med benet i gipspaket efter en omfattande operation. Vill inet använda det som en ursäkt men det har varit stört omöjligt för mig att träna. Visst, kunde väl ha ätit bättre.
Men har som sagt börjat träna och kör ca 3 pass i veckan plus rehab.
Jag hade inget bra svar att ge honom. Och jag kan väl hålla med, har själv känt att jag tappat stilen. Barnen har gått först i alla lägen. Alla kläder till dem och deras aktiviteter och ja. Jag har väl blivit lite bekväm då. Och jag är medveten och har i sakta mak börjat förändra det.
Jag blev sjukt ledsen och sårad.
Nu är det lite dålig stämning hemma. För att jag skäms och känner mig ful och tråkig.