• Anonym (Fula frun)

Min man sa att jag var inte längre är attraktiv

Min man sa häromdagen att jag inte längre är attraktiv.

Det hela började med att vi pratade om vår livvstil. Att vi kanske "unnar" oss för mycket och att vi borde se efter vad vi äter. Några timmar senare kläcker han ur sig att han inte finner mig attraktiv. Att jag är lite otränad, otrimmad och fläskig. Inte fet men inte vältränad. Inte snygg längre. Jag har blivit tråkig och tappat stilen. Han tyckte jag skulle ta mig i kragen.

Snacka om att hugga med en kniv om och om igen. Jag blev chockad. Jag är inte fet. Väger kanske 8 kg mer än vad jag vill väga. Mina favoritkläder är lite för små och jag vet om det och har faktiskt enligt mig tagit tag och börjat träna. Måste tillägga att jag varit skadad under en längre tid då jag var med om en olycka och faktiskt legat med benet i gipspaket efter en omfattande operation. Vill inet använda det som en ursäkt men det har varit stört omöjligt för mig att träna. Visst, kunde väl ha ätit bättre.

Men har som sagt börjat träna och kör ca 3 pass i veckan plus rehab.

Jag hade inget bra svar att ge honom. Och jag kan väl hålla med, har själv känt att jag tappat stilen. Barnen har gått först i alla lägen. Alla kläder till dem och deras aktiviteter och ja. Jag har väl blivit lite bekväm då. Och jag är medveten och har i sakta mak börjat förändra det.

Jag blev sjukt ledsen och sårad.

Nu är det lite dålig stämning hemma. För att jag skäms och känner mig ful och tråkig.

• Svar på tråden Min man sa att jag var inte längre är attraktiv
  • LaLola
    Anonym (Fula frun) skrev 2014-09-30 12:57:22 följande:

Nu är det lite dålig stämning hemma. För att jag skäms och känner mig ful och tråkig.

Men inte för att han har betett sig som en skithög?
  • Anonym (tjockisen)

Har också fått den kommentaren av min sambo, dock 'bara' att jag behöver gå ner i vikt. Lätt att prioritera andra innan sitt egna utseende o då kan man behöva en spark i baken för att 'vakna upp'. Men det sårar en på köpet :(

Har gått ner ett par kilon nu och har bett min sambo att jobba över så jag kan köpa nya kläder. Först sa han nej och då sa jag -Men du ville ju att jag skulle gå ner i vikt och då behöver jag nya kläder som passar. Det slutade med att han jobbade över ;)

• Mamori

Förstod jag det rätt att du inte kunnat röra på dig på länge och gått upp i vikt men nu har du börjat träna regelbundet men inte hunnit få resultat ännu och nu säger han det där? Det var ju dåligt och opeppande. Han skulle sagt något i stil med att "och tänk vad mycket mer attraktiv du kommer bli nu när du börjat kunna träna igen" om han var tvungen att säga något. För nu är ju risken att du känner dig dålig och att det inte är värt att träna för att du är oattraktiv ändå typ. Att anstränga sig för att bli mer attraktiv är väl attraktivt i sig kan jag tycka.

• Anonym (cc)

Alltså, nu tycker ju jag att man ska kunna säga allt till sin partner och då även det fysiska om att man helt enkelt blivit "bekväm".
    Sen anser jag inte att attraktion och kärlek är samma sak. Så det fysiska ÄR en viktig del i ett förhållande. Du kan ju inte komma och påstå att din man skulle kunna se ut hur som helst och du inte skulle bry dig det minsta...? 

DOCK finns det ju bra sätt att säga det på och bra stunder att säga det på. 
    Speciellt om det är nu så att du varit skadad under en tid och i och med det, "släppt på" utseendet, så tycker jag ändå att det är rätt opassande att säga något sådant.
    Det är lite som att begära en platt mage 3 dagar efter man fött barn.

Säg till honom att du förstår, men att du även reagera negativt på detta eftersom du faktiskt har varit skadad, du tagit barnen i första taget, men att du försöker komma tillbaka.

• Anonym (gubbar)

Gubbar kan vara så okänsliga ibland!

Försök att inte ta åt dig eller tänka på det så mycket. Han älskar ju trots allt dig och har ju valt dig eller hur?

Om du skulle sagt samma till honom hade han knappast nojjat om det som du gör?

Fundera ut ett riktigt giftgt svar om han skulle ha åsikter om dig och ditt utseende igen! 

Lycka till!

• Whitetrash86

Grejen med män är ju att dom inte försöker linda in saker i socker hela tiden... men det betyder ju inte att dom menar illa.

För honom har du släppt på garden och är inte längre lika sexig som du brukar vara. Sen att han sagt det vid ett väldigt dum situation, eftersom du varit skadad.. ja, inte mycket man kan göra åt det.

Kämpa vidare med din rehabilitering och lägg inte så mycket energi på vad han sagt.
    Han har ju ändå valt att leva ett liv med dig och älskar dig!

• Anonym (Bocken)

Men varför är du ihop med en sådan skitman?

• Anonym (Kvinna)

Ärligt talat: var glad att du har en ärlig partner. Du säger själv att det stämmer, dy är överviktig och har släppt på utseendet.

Själv var jag för feg att säga något. Blev allt mer avtänd under ett par år, för att sedan stå inför separation. Fanns verkligen noll attraktion kvar för honom då!

Så var glad att han är ärlig. Ta det som ett tecken på att han faktiskt vill tända och ha dig kvar, så som du egentligen är. Innan du gav upp dig själv för mammarollen.

Man måste faktiskt försöka va lite snygg och sexig för sin partner ibland. Man kan inte bara va mamma.

• PinkSugar
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-09-30 14:33:08 följande:

Ärligt talat: var glad att du har en ärlig partner. Du säger själv att det stämmer, dy är överviktig och har släppt på utseendet.

Själv var jag för feg att säga något. Blev allt mer avtänd under ett par år, för att sedan stå inför separation. Fanns verkligen noll attraktion kvar för honom då!

Så var glad att han är ärlig. Ta det som ett tecken på att han faktiskt vill tända och ha dig kvar, så som du egentligen är. Innan du gav upp dig själv för mammarollen.

Man måste faktiskt försöka va lite snygg och sexig för sin partner ibland. Man kan inte bara va mamma.

Svar på tråden Min man sa att jag var inte längre är attraktiv