namnet Loui är det fint?
Dela gärna era tankar! Vi är lite oense här hemma gällande pojk namn.
Dela gärna era tankar! Vi är lite oense här hemma gällande pojk namn.
Var har ni gjort av 's'-et? Eller 'e'-et?
Det är ju avkapat! Fattas nån/några bokstäver för att bli ett namn.
Lite svårt att veta hur det ska uttalas med tre vokaler efter varandra.
Namn som slutar med vokal är oftast tjejnamn i svenska, är detta ett nam ni funderar på tjej eller kille.
Det finns idag så många olika namn vi ger till våra barn så det skulle inte sticka ut på något sätt. Se bara till att det fungerar med efternamnet också.
Louie är superfint, så skulle jag stava det. Lite intressant om ökningen av namnet mobil.dn.se/nyheter/sverige/de-var-2013-ars-popularaste-namn/
Mer åt "nej fy"-hållet. Känns barnsligt, tänker på apan och det känns ansträngt att säga. Gillar däremot Louis bättre.
Mer åt "nej fy"-hållet. Känns barnsligt, tänker på apan och det känns ansträngt att säga. Gillar däremot Louis bättre.
För mig är det ungefär som att ge ett barn namnet Charlo(tte) eller Josefi(ne) eller Augu(st).
Jag hade studsat av obehag varje gång jag såg det skrivet.
inget namn jag hade valt
Varför har alla mänskor glömt bokstäver här?
Nej, Louie ska ha e på slutet tycker jag, även om det väl egentligen är mindre lämpligt i Sverige(det är lite väl bökigt) men jag tycker att Louis är ett fint namn!
Jag tycker Louie är ett jätte fint namn som min morfar hette, min son har det som mellan namn då min man inte ville ha det som tilltalsnamn