• kotten12

namnet Loui är det fint?

Dela gärna era tankar! Vi är lite oense här hemma gällande pojk namn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden namnet Loui är det fint?
  • Stårschan

Var har ni gjort av 's'-et? Eller 'e'-et?

• BCH52

Lite svårt att veta hur det ska uttalas med tre vokaler efter varandra.

Namn som slutar med vokal är oftast tjejnamn i svenska, är detta ett nam ni funderar på tjej eller kille.

Det finns idag så många olika namn vi ger till våra barn så det skulle inte sticka ut på något sätt. Se bara till att det fungerar med efternamnet också.

• fluu

Mer åt "nej fy"-hållet. Känns barnsligt, tänker på apan och det känns ansträngt att säga. Gillar däremot Louis bättre.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • RamboMannen
    fluu skrev 2014-09-30 17:48:15 följande:

Mer åt "nej fy"-hållet. Känns barnsligt, tänker på apan och det känns ansträngt att säga. Gillar däremot Louis bättre.

Håller med. Louis är mycket bättre. Utöver apan så vet jag en till som heter så och det är hockeyspelaren Loui Eriksson.
  • Themis

För mig är det ungefär som att ge ett barn namnet Charlo(tte) eller Josefi(ne) eller Augu(st).

Jag hade studsat av obehag varje gång jag såg det skrivet.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • DenNamnbitne

Varför har alla mänskor glömt bokstäver här?

Nej, Louie ska ha e på slutet tycker jag, även om det väl egentligen är mindre lämpligt i Sverige(det är lite väl bökigt) men jag tycker att Louis är ett fint namn! 

• lördagsgodis

Jag tycker Louie är ett jätte fint namn som min morfar hette, min son har det som mellan namn då min man inte ville ha det som tilltalsnamn

Svar på tråden namnet Loui är det fint?