• kendi

skickade brev glömde skriva ort på adressen kommer det fram ändå?

Jag skickade ett brev idag men glömde skriva Stockholm på adressen skrev bara Spånga kommer det fram ändå??

• Svar på tråden skickade brev glömde skriva ort på adressen kommer det fram ändå?
  • Jag är bara jag

Mest troligt,men det kanske dröjer. Det hamnar på postens "detektiv-avdelning" där de utifrån namn,adress gata och avsändare gör vad de kan för att få posten utdelad dit den ska. Jag fick ett julkort en gång i slutet av januari med helt fel ort på,men de hade lyckats spåra mig rätt ändå. Glad

• ursula
    kendi skrev 2014-09-30 15:28:12 följande:
    Jag skickade ett brev idag men glömde skriva Stockholm på adressen skrev bara Spånga kommer det fram ändå??
    Bor de i Spånga så ska det inte stå Stockholm i adressen
  • Maria 434

Så du har skrivit
    Namn
    Adress
    Spånga
    men inte skrivit postnummer?

Det lär komma fram men möjligtvis med några dagars fördröjning

• kendi

Jag skrev namn adress postnr men inte Stockholm på slutet.

• zZzZz
    kendi skrev 2014-09-30 15:36:20 följande:

Jag skrev namn adress postnr men inte Stockholm på slutet.

Du skrev spånga, så det lär komma dit det skulle...

Inte ska du skriva Sthlm om du ska skicka ett brev till Södertälje..

Posten går efter postnr, så är det rätt postnr så skickas det till rätt "postsorteringskontor" som sen sorterar det rätt då dom ställer gata och namn mot rätt utdelare :)
  • zZzZz

Samt postnumrets första siffra (1) i detta fallet berättar att det är Stockholm :)

10x xx

Stockholm

Box- och företagsadresser

11x xx

Stockholm

Gatuadresser

Så hoppas du INTE fortsätter skriva Stockholm när brevet ska till annan ort än centrala Stockholm typ spånga/norsborg/Huddinge/Södertälje osv...
Svar på tråden skickade brev glömde skriva ort på adressen kommer det fram ändå?