• Judda

Joolz Day-ägare, är ni nöjda med vagnen?

Vi ska välja vagn och tycker att Joolz Day är överlägset snyggast på marknaden. Vi är dessutom långa båda två och gillar att den är så hög som den är.

Men det är två saker som stör mig lite: den minimala varukorgen och att suffletten är så kort.

Ni som HAR en Joolz Day: har ni problem med dessa två saker eller är ni helt nöjda med vagnen?

• Svar på tråden Joolz Day-ägare, är ni nöjda med vagnen?
  • Sommarsnö

Är också intresserad av att få lite kommentarer om Joolz Day. Hur är den att köra på grusvägar och i lite terräng? Och hur lätt är den att fälla ihop och att bära? Bor i stan en trappa upp och kan bli tvungen att bära den upp och ned för trappen. Skulle också vara bra att veta hur liten den blir ihopfälld och hur stor plats den tar i en kombi.

• Gina43

Håller med om att vagnen är snygg! Men varukorgen är som sagt liten och vagnen klarar terrängkörning dåligt - provkörde på barn- och babymässan och det var extremt skumpigt - men det är ju å andra sidan en typisk cityvagn så det är ju inte så konstigt! Vi valde bort denna vagn av de anledningarna, bland annat.

• Sommarsnö
    Gina43 skrev 2014-10-22 16:54:45 följande:

Håller med om att vagnen är snygg! Men varukorgen är som sagt liten och vagnen klarar terrängkörning dåligt - provkörde på barn- och babymässan och det var extremt skumpigt - men det är ju å andra sidan en typisk cityvagn så det är ju inte så konstigt! Vi valde bort denna vagn av de anledningarna, bland annat.

Det finns en annan större varukorg som man kan köpa till om jag minns rätt. Men tråkigt att den inte funkar i terräng. Har för mig att det finns terränghjul man kan sätta på t ex på vintern, eller minns jag fel?
  • Gina43
    Sommarsnö skrev 2014-10-22 17:28:03 följande:

Det finns en annan större varukorg som man kan köpa till om jag minns rätt. Men tråkigt att den inte funkar i terräng. Har för mig att det finns terränghjul man kan sätta på t ex på vintern, eller minns jag fel?

Frågan är om terränghjul hjälper eftersom det till stor del är fjädringen som avgör skumpigheten? Vet tyvärr inte vad gäller varukorgen. Någon som köpte vagnen kan säkert svara.
Svar på tråden Joolz Day-ägare, är ni nöjda med vagnen?