• Webbredaktör

Har du rest långt med din bebis?

Under jul och nyår kommer många spädbarnsföräldrar att flyga långt med sina små. Men hur påverkar en lång interkontinental resa de riktigt små? BVC-sköterskan Carmen Wolters svarar.

www.familjeliv.se/foralder/1.1675124

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du rest långt med din bebis?
  • Dixie
    Webbredaktör skrev 2014-10-01 13:03:37 följande:

vad räknas som långt? 
  • Dixie
    Dixie skrev 2014-10-01 23:17:51 följande:
    vad räknas som långt? 
    svårt att rösta när ni inte kan specificera frågan!!
  • Mascaraklumpar
    Dixie skrev 2014-10-06 11:01:34 följande:

svårt att rösta när ni inte kan specificera frågan!!

Utanför Europa
  • Dixie
    Mascaraklumpar skrev 2014-10-06 12:49:05 följande:
    Utanför Europa
    är du webbredaktören?!

tycker bara det är konstigt att man startar en sådan tråd - men mycket öppen fråga som kan tolkas på helt olika sätt - och sedan är man som webbredaktör inte längre delaktig i tråden - då kan man ju fundera på vad poängen med dessa trådar är! 
  • Natulcien
    Dixie skrev 2014-10-07 11:37:02 följande:
    är du webbredaktören?!

tycker bara det är konstigt att man startar en sådan tråd - men mycket öppen fråga som kan tolkas på helt olika sätt - och sedan är man som webbredaktör inte längre delaktig i tråden - då kan man ju fundera på vad poängen med dessa trådar är! 
    Man behöver inte vara webredaktören för att svara.
    Det räcker att läsa...för det står ju faktiskt interkontinental i trådstarten, vilket ju betyder mellan kontinenter, till skillnad från intrakontinental som betyder inom kontinenten...
    Jämför med internet och intranät.

Och reser man till en annan kontinent så är det ju lite längre än till Mallorca t.ex... Glad
  • Margaux

Jag har rest med båda mina barn på interkontinental resa vid ca 6 månaders ålder första gången. Det har gått väldigt bra, i min erfarenhet är det värre vid 1-2 år då barnen vill mycket mer utan att förstå varför de inte får lov.
    Min senaste långresa var ensam med 6 månaders baby och resan var 35h. Det var jobbigt men inte pga av barnet som sådant utan att man aldrig kan lägga ifrån sig barnet eller gå på toaletten etc ensam.

Svar på tråden Har du rest långt med din bebis?