• juni05

Tips på matta till barnrum

Hej, jag postade detta inlägg i Allmänna forumet heminredning men jag hoppas jag kanske kan få fler tips här =)

Jag håller på att inreda lilla killens (7 mån) rum och det är jätteskoj! Jag har massor med ideer gäller bara att välja vilka jag ska realisera =)

Men när det gäller matta går jag bet. Jag är ute efter en rätt stor matta typ 1.60 * 2.10 eller dylikt. Jag har kollat ikea men inte fastnat för någon.
    Är det någon som sett snygga / roliga mattor antingen på nätet eller någon butik i Stockholm. Jag har surfat runt men hittar av någon konstig anledning bara mattor för 10.000 kr och det är ju lite dyrt för mig
    Behöver inte vara renodlat barnmatta men något som fungerar i ett pojkrum, jag har rätt mörka väggar så en hyffsat ljus matta tror jag skulle vara snyggt.

Tacksam för alla tips!!!

• Svar på tråden Tips på matta till barnrum
  • invo

Jag föreslår nån typ av bilmatta, men kan inte komma på vart de kan ha ngn som är så stor...

• Axels och Annies mamma

vi köpte en stor matta med vägar sk bilmatta på Mattlandet i Gbg iof, jag vet inte om det finns i sthlm också

• MID

Matt tema i Täby centrum, våning 3 har jaft ngn bil matta men vet ej måtten på den.
    Annars kan du ju ha 2 olika mattor med olika motiv, en bil och en av annat slag.

Hoppas du hittar ngt.

• Sara K

Nu gillade du ju inte mattorna på IKEA men jag vill iallafall berätta att vi köpte IKEAs matta "minnen" (tror jag den heter) den är grön med två drakar på. Den är jättefin och verkligen mjuk!! Den har halkskydd under så den ligger verkligen bra på golvet, och så är den ganska stor.
    Vi är väldigt nöjda med en, men du gillar kanske inte den heller..? (annars så kan jag rek. att du tar en titt på den igen )

Bra pris oxå, 279 tror jag den kostade!

Oj jag låter som värsta försäljaren!!

• Sara K

Den är BLÅ inte grön.. sorry

• juni05

Tack för tipsen!! Täby centrum ska få sig ett besök, å jag kanske tar en sväng till på ikea också

Fler som har tips?

• Micis

Har samma problem som dig... Tycker att mattorna oftast är lite små och bilmattor är jag inte så himla förtjust i...

• Josefinan86

Vi har Ikeas kryp myra, den knallgröna med myror på. Vi köpte vår på specialerbjudande innan jul för 99 kr, men den är inte särskilt bred direkt.
    Jag drömmer om en Karin Mannerstål tiny matta, de är så fina och kostar 2500 kr.
    Vore så fint på sonens rum då han har filt, kudde och snart en lampa i det tyget

• ztar

Vi har, precis som Sara K, mattan minnen från ikea fast den rosa-röda. Det bästa med den är att den är så mjuk. Tycker de här bilmattorna o likn. är så sträva..

• Java2

Vill bara tipsa om pusselmattor! De är inte särskilt vackra att se på eller stora, man kan ju i och för sig sätta ihop flera, men oj vad dottern har kul med den! Praktisk är den också då man kan torka av den och dammsuga den lätt. Den är perfekt att ligga på och barnet får bra fäste då det ska börja krypa, den är inte heller kall att sitta på. Finns att köpa på BR leksaker. Kram.

• Ninga

Vi har också Ikeas Matta minnen (den rosa), jag tycker den är så mjuk ett plus är att den är halkskyddad under.
    Vi har köpt 2 stycken, jag tänkte först köpa en stor men tänkte sen att två mindre är bättre (lättare om man behöver tvätta).
    Har bild i mitt krypin om du vill titta.

• juni05

aha, smart har inte tänkt på möjligheten med två mattor ; - )
    Det skulle iofs passa bättre i rummet med en stor men om man inte får tag på det kan ju två små vara alternativ. Kanske lättare att hitta också.

Pusselmattor lät intressant, det ska jag kolla upp!

Ninga, vilket fint rum. Och vilka fina hyllor du har! Ser praktiskt ut var har du köpt dem? : - )

jag kom aldrig iväg på shopping runda förra veckan tyvärr så det får allt bli nu istället
    : - )

• Ananak

har inte läst allt

men en bilmatta? zoomatta?

• Ninga

Hyllorna i Felicias rum är Hensvik från IKEA.

Svar på tråden Tips på matta till barnrum