• Anonym (Hypokondran)

Hälsoångest och muskelryckning i magen?

Hej! För nån månad sen så upptäckte jag ett ställe i magen där det rycker. Det är typ nere till vänster om naveln (uppifrån sett) Det rycker alltså till inne i magen om jag trycker på det stället.
    Ibland känns det som om det kan vara en nerv eftersom det ibland kan kännas som om det går en stöt upp till naveln. Ibland känns det som om det är en muskel som snabbt drar ihop sig.

Jag har varit till läkare som inte hittade nåt fel på de viktiga organen, men jag känner mig ändå orolig att det ska vara nåt "farligt"...
    Är hypokondriker, så om nån tänker nämna ALS eller MS. Please dont, för då ballar jag liksom ur.
    Bara undrar om någon annan kan ha känt samma?

Tacksam för de svar jag kan få!
    Kram!

• Svar på tråden Hälsoångest och muskelryckning i magen?
  • Jag är bara jag

Helt ofarligt! Muskelryckningar är ofarliga och kan uppkomma var som helst på kroppen. Sluta tryck och känna efter och lev lite istället! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Hypokondran)

Vad snällt att du svarade jag vet att muskelryckningar

Kan förekomma lite varstans, men kan man lksom framkalla en genom att trycka på ett ställe??

• Jag är bara jag
    Anonym (Hypokondran) skrev 2014-10-01 20:22:46 följande:
    Vad snällt att du svarade smile1.gif jag vet att muskelryckningar
    Kan förekomma lite varstans, men kan man lksom framkalla en genom att trycka på ett ställe??

Ja,man "retar" väl nån nerv som går till muskeln. Tänk på vad som händer om du trycker på armbågen-den s.k. "kalvdön"-då rycker ju hela underarmen!
  • Anonym (Hypokondran)

Åh vad jag hoppas att det är nåt så enkelt!

Vidrigt med denna ångest det innebär att vara hypokondriker!!

Tack för ditt svar! Fler får gärna svara om de känner igen sig

• Anonym (Rycktanten)

Du, jag har haft ryckningar överallt! O jag menar verkligen överallt, även i magen många gånger. O ja, man jan reta muskeln som håller på. Vid nåt tillfälle räckte det med att jag drog upp överläppen lite så ryckte den eller när jag hade ryck i tummen i två veckor så räckte det med att jag skakade lite på handen så kom den igång. Helt ofarligt o har inget med ALS el MS att göra. Jag vet vad du får fram på Google, men på Google har du hjärntumör vid huvudvärk o leukemi om du har ett blåmärke. Du är inte sjuk, du är normal o stressad.

• Anonym (Hypokondran)

Tack! Vad rara ni är

Svar på tråden Hälsoångest och muskelryckning i magen?