• Anonym (nödigtjej)

Gå på toa inför partner

Hallå där!
    Inom kort ska jag och min pojkvän åka utomlands för 1 veckas skön semester.
    Men jag har ett litet problem. Vi har varit tillsammans i ca 1 år och jag har aldrig kunna gå på toaletten hos honom och göra nr 2, än mindre fisa i hans närhet. Han kan det.
    Nu undrar jag hur i helskotta ska jag lösa detta! Haha konstigt problem jag vet! Men vi kommer ha en 2 rumslägenhet och det är bara vi 2 som ska åka tillsammans. Känns jobbigt att säga till honom att nu ska jag gå på toa, kan inte du gå ut ur lägenheten? Funderade på om jag ska ta toaletterna vid lobbyn, men jag är såå obekväm med att gå på offentliga toaletter då jag inte kan slappna av. Kan nästan bara göra nr 2 hemma... Sen att jag inte kan fisa inför honom, jag vill ju inte få ont i magen..

Haha snälla säga att det inte endast är jag som har detta konstiga problem? Tungan ute

• Svar på tråden Gå på toa inför partner
  • funnyhowloveis

Haha usch vilket jobbigt problem!

Har tyvärr inga tips förutom att slappna av. Börja fis framför honom INNAN resan o se hur han reagerar. Både jag och min kille fiser, rapar o går på toa och gör nr 2 framför varann i stort sett. Stänger väldigt sällan dörren ens. Ibland kan jag be honom gå ut från toan om vi är därinne tillsammans och typ borstar tänderna o jag måste bajsa.. Inget fel med det tycker jag. Alla bajsar och fiser. Den man borde kunna göra det framför är väl ändå sin pojkvän/sambo!?

• Anonym (:))

Det är supernaturligt att bajsa. Säg att du vill vara ifred en stund på rummet så du kan gå på toaletten. Gör en rolig grej av det? "Nä nu ska jag skita, kan du gå någon annanstans?" Säg att du tycker att det är jobbigt? han vet ju redan ATT du bajsar

Har träffat några som är som du tidigare men vet tyvärr inte hur det känns då vi har dörren öppen hemma under alla omständigheter :)

• sextiotalist

Jag släpper inte gaser inför någon om jag kan undvika det. Så här går jag på toaletten om jag är gasig i magen.
    Jag gillar inte heller att gå på toa med folk i närheten, det är inge som gör det, tack och lov har vi två toaletter.
    Jag brukar fixa nr två innan de andra vaknar

• eslah

Utomlands är det lättare, lura in honom att ta en bärs i hotellbaren. Då springer du upp för att hämta något på rummet, det är superenkelt. Eller skicka bort honom till butiken för att handla något. Det är jobbigare att sköta det där snyggt på hemmaplan, lider verkligen med dig!

• isolande

Men säg som det är: Nu får du gå ut ett tag, jag ska på toa! Varför ska jag gå ut, säger han? Himla då med ögonen och säg snällt: men kan du bara göra det en stund?

Då fattar han, och du slipper säga: JAG SKA BAJSA om det känns pinsamt.

Jag och min man sedan 6 år vill fortfarande vara ifred på toa. Han har sett mig föda barn två gånger men får fortfarande inte vara med mig på toa, jag får inte ens komma in när han duschar! Vi fiser inte heller öppet inför varandra därför att ingen av oss gillar det.

Med min syrra däremot, både fiser och bajsar jag öppet, men vi har gjort det ihop sedan vi var små Skrattande

• nozpa

Jag är också lite sådär. Värre ibörjan dock. Så skulle jag göra nummer 2 så gjorde jag det alltid när jag skulle duscha. Alt så duschade jag alltid när jag behövde göra nummer 2. På så sätt sa jag bara att jag skulle ta en dusch och gick in o låste typ. Kan bli problem om han vill följa med dock.

• Anonym (nödigtjej)
    Anonym (:)) skrev 2014-10-02 11:02:28 följande:

Det är supernaturligt att bajsa. Säg att du vill vara ifred en stund på rummet så du kan gå på toaletten. Gör en rolig grej av det? "Nä nu ska jag skita, kan du gå någon annanstans?" Säg att du tycker att det är jobbigt? han vet ju redan ATT du bajsar

Har träffat några som är som du tidigare men vet tyvärr inte hur det känns då vi har dörren öppen hemma under alla omständigheter :)

Hahaha, det där skulle faktiskt kunna funka :) Får väl prova med det.
    nozpa skrev 2014-10-02 11:37:50 följande:

Jag är också lite sådär. Värre ibörjan dock. Så skulle jag göra nummer 2 så gjorde jag det alltid när jag skulle duscha. Alt så duschade jag alltid när jag behövde göra nummer 2. På så sätt sa jag bara att jag skulle ta en dusch och gick in o låste typ. Kan bli problem om han vill följa med dock.

Jo, det kan ju bli ett problem då vi alltid duschar tillsammans. :)

• Johan75

Går det att undvika så fiser jag inte framför någon. Bajsar jag så låser jag dörren och är själv om det inte är så att jag är ensam hemma med barn. Ser ingen poäng i att förändra detta och bli mer "öppen" gentemot kvinnan jag älskar, men alla får väl göra som de vill. Jag har polare som gärna fiser öppet, i alla fall om det bara är vi grabbar i närheten. Det är inget jag uppskattar och inget jag gör själv. Har man ofta gaser som gör att man måste lägga brakare framför andra så kanske man ska titta över sin kosthållning?

Vad är det som du är rädd för? Att det ska höras? Att det ska låta? Ni ska ju inte vara i samma rum. Dra på vattenkranen och tänd rökelse? Är ni på något varmt ställe med pool så passa på när ni ligger och solar.

Behold, i come as a thief.
  • Mrs Moneybags

Det är väl bara att be honom gå ner till frukostmatsalen i förväg, för du behöver lugn och ro när du går på toa. Jag är säker på att han förstår, även om han säkert kommer att skratta. 

Alla är inte bekväma med att skita inför publik så att säga.

Trevlig resa!

• Anonym (nödigtjej)
    Johan75 skrev 2014-10-02 12:50:05 följande:

Går det att undvika så fiser jag inte framför någon. Bajsar jag så låser jag dörren och är själv om det inte är så att jag är ensam hemma med barn. Ser ingen poäng i att förändra detta och bli mer "öppen" gentemot kvinnan jag älskar, men alla får väl göra som de vill. Jag har polare som gärna fiser öppet, i alla fall om det bara är vi grabbar i närheten. Det är inget jag uppskattar och inget jag gör själv. Har man ofta gaser som gör att man måste lägga brakare framför andra så kanske man ska titta över sin kosthållning?

Vad är det som du är rädd för? Att det ska höras? Att det ska låta? Ni ska ju inte vara i samma rum. Dra på vattenkranen och tänd rökelse? Är ni på något varmt ställe med pool så passa på när ni ligger och solar.

Det är väl mer det att jag inte kan slappna av om jag vet att någon sitter andra sidan väggen och kan höra minsta lilla grej jag gör. Jag kan liksom sitta i evigheter på toa utan att det går att göra mina behov då. Och det går inte även fast jag har kranen på på fullt ös. Men det var ett bra sätt, när vi ligger vid poolen. :)
    Mrs Moneybags skrev 2014-10-02 12:52:32 följande:

Det är väl bara att be honom gå ner till frukostmatsalen i förväg, för du behöver lugn och ro när du går på toa. Jag är säker på att han förstår, även om han säkert kommer att skratta. 

Alla är inte bekväma med att skita inför publik så att säga.

Trevlig resa!

Hade funkat, men kan inte göra nr 2 på morgonen. Hahaha :)
  • Folivee

Min sambos ex var likadan. Under ett års förhållande vågade hon aldrig göra nr 2 hos honom, utan väntade tills hon kom hem.
    Han tyckte bara att hon var konstig som gjorde så.
    Sen så är det dessutom ett tecken på avslappning och trygghet i ett förhållande att göra sådant.
    Har själv haft det problemet i början av förhållanden, men går snabbt över och sedan är det inget konstigt alls. Har varit tillsammans med min sambo i 8 månader och när nöden kallar nu brister jag ofta ut med "baaah! Måste skita!" Och far iväg som ett skott. Får ofta någon stöttande kommentar eller så :p
    Det är sällan så illa som man tänker sig :)
    Så slappna bara av, lovar dig att han i alla fall gör det.

Svar på tråden Gå på toa inför partner