• Webbredaktör

Använder du och dina barn cykelhjälm?

Användandet av cykelhjälm minskar. Framförallt är det ungdomarna som fuskar med hjälmen. Det visar en årligen återkommande undrsökning från Nationalföreningen för Trafiksäkerhetens Främjande, NTF.

www.familjeliv.se/foralder/1.3477418

Använder du och dina barn cykelhjälm?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du och dina barn cykelhjälm?
  • Jonasson

Självklart! Även jag som vuxen använder det hela tiden. Hur ska man annars få sitt barn att göra det? Barn gör som man gör inte som man säger.

• nozpa

Ja, barnen men inte vi vuxna. Men antar att vi snart får ta och köpa varsin hjälm vi också. Annars kommer 3 åringen förmodligen inte vilja ha sin. Hon har frågat varför inte vi har hjälm. Och egentligen är det ganska så korkat att inte ha det.

• SecretMe

Nej, ingen av oss använder hjälm.
    Upp till 15 gick det ju att tvinga iallafall den yngre men nu när de inte ingår i lagen på hjälm är det svårare.
    Den äldre fyllde 15 innan lagen ens fanns.

Själv körde jag moppe utan hjälm på 70-talet, något inte många skulle göra idag.

• fluu

Barnet har alltid använt cykelhjälm. Sambon använder alltid cykelhjälm. Jag använder alltid cykelhjälm när jag cyklar med barnet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Texasthecat

Självklart har vi alla i familjen hjälm. Knoppen är viktig att skydda.

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • silhuett

Barnen använder, men inte jag. Har tänkt länge nu att jag ska skaffa en, men jag vet inte vad för modell. Jag hatar verkligen hjälm. Jag blir svettig om huvudet, men kall om öronen (på hösten och vintern). Så att ha mössa under känns nästan uteslutet. Har testat såna där öronvärmare, men de ramlar bara av. Jag har gärna håret uppsatt när jag cyklar för att inte få det överallt i ansiktet om det blåser medvind, men det går ju inte med hjälm.. 

Svar på tråden Använder du och dina barn cykelhjälm?