• amdersson

    Är det kört nu?

    Hej,
    Jag sökte hjälp då min men uteblev och i samband med det togs det test.
    För några dagar sen fick jag mina provsvar men jag förstår inte svaren riktigt och inte heller förstod jag gynekologen. Bister min hade hon i alla fall...
    Jag fick Divina Plus för att få igång mensen, dessa ska jag äta i 3 månader.

    Jag är 42 år och har ett barn sen tidigare men skulle så önska ett barn till nu när livet och kärleken känns så rätt.
    Skriver mina värden här och hoppas att någon kan hjälpa mig tyda dom och kanske komma med förslag på vad jag själv kan göra för att ,om det ens går,  förbättra mina chanser.

    THS: 1,9
    T4: 11,0
    T3: 4,0
    Prolaktin: 93ml
    FSH: 8,4
    LH: 2,4
    AMH: 0,6

  • Svar på tråden Är det kört nu?
  • mowgli

    Jag är ingen expert men att döma av dina värden ser dte inte alls kört ut. Sedan vet inte jag hur länge du försökt och hur länge sedan det är du fick ditt barn. Men amh på 0,6 är ju inte katastrof även om de säger 0,7 är nån slags gräns för hyfast fertil.. Fsh ska ligga under 11 så där klarar du dig ju också. ;)

    Så omöjligt är det nog inte alls. Jag är 43 och har sämre värden, amh 0,2 och fsh 12 senast jag mätte. men jag vet att  värdena varierar så jag hoppas att det var ett dåligt tillfälle (januari) och att jag ligger bättre på sommarhalvåret. Gravid tycks jag dock inte bli...

  • amdersson

    Hej och tack så mycket för ditt svar!

    Mitt barn sen tidigare är snart hela 20 år :) Har gjort en abort för 6 år sedan.

    Vi har försökt i nästan 1 år nu utan att lyckas. Gynekologen var så negativ. Jag frågade om det fanns något jag kunde göra själv för att förbättra värdena men hon bara skakade på huvudet och gav mig intrycket av att det i princip är omöjligt. Ditt svar värmer! :)

    Hoppas vi båda lyckas snart!

Svar på tråden Är det kört nu?