• Anonym (Ledsen !)

Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?

Träffade en man under några månader. Tidigt i vår relation sa min magkänsla att ngt var fel . Jag upptäckte att han porrsurfade på nätterna trots att vi hade ett bra sexliv med mkt passion. Vi hade ett " normalt" sexliv , inga udda saker om man så säger . I efterhand kan jag känna att han ganska egoistisk. . Tex ville han gärna ha oralsex men ville själv inte ge. Han var inte mkt för " mys" efter sexet och kunde vara ganska sparsam med pussar , kramar osv ... Det blev mindre och mindre mot slutet.
    Han såg väldigt bra ut och visste om det och spelade på det. Vi träffades online och det var han som var " på" om ville träffa mig osv.
    Det tog slut mellan oss och det kändes som att det fanns starka känslor från hans håll till mig men nu efteråt vet jag inte vad som var vad ?!
    Han kom tillbaka och övertygade mig om att han ville att det skulle vara "vi". Vi hade djupa fina samtal ( trodde jag) och han pratade om en framtid ihop . Giftemål osv ...
    Vi bodde inte på samma ort . Han " försvann " ibland flera dagar och gick inte att nå . Sen hörde han av sig och skyllde på ditt och datt.
    Anledningen att det tog slut var att jag avslöjade honom att han raggade andra tjejer online .... Jag gjorde slut och han inte pratat med honom sedan dess , har skickat ngr meddelande men enligt honom var det ju bara " kompisar" han pratade med online - vilket inte var sant ! Han vägrar ta ansvar för det som hänt ( eller så bryr han sig helt enkelt inte ?!)

Under tiden vi var ihop hittade jag spår på datorn och även foton på honom som jag misstänker att han lagt ut på sajter typ dejtingsajter .

På slutet gömde han också mobilen tex under huvudkudden när vi skulle sova osv , vilket gör att jag tror att han hade träffat någon annan under tiden vi fortfarande hade en relation. Vid ett tillfälle bad jag tex honom att jag skulle få låna hans telefon för min hade gått sönder och jag ville att mina barn skulle kunna nå mig men det fick jag inte för han ansåg att det var viktigare att hans kompisar skulle kunna nå honom ?! ( tror att det fanns sms osv som han inte ville att jag skulle kunna läsa).

Nu i efterhand har jag fått reda på att han har " knullat runt" ganska friskt ( sanningen kommer alltid fram ! ) i gemensamma bekantskapskretsar. Skiten tar liksom aldrig slut !

Hur kan man ljuga en person rätt upp i ansiktet om och om igen ?!

Det som är allra konstigt är ju det att jag tror mig kunnat känna äkta känslor från honom till mig men samtidigt undrar jag om det är möjligt efter allt han gjort mot mig ?!
    Ni vet när man kan se " glittret" i ögonen på en person som tycker om en annan person . Jag tror mig ha sett det i hans ögon när han sett på mig men lurar jag bara mig själv ?

Är detta en sex/relationsmissbrukare eller en psykopat som inte bryr sig överhuvudtaget ?!

Kan en sexmissbrukare älska ?

Berätta gärna om dina egna erfarenheter - om du själv är sex/relationsmissbrukare eller om du själv har träffat någon som är sex/relationsmissbrukare ? Hur kom du vidare ?

• Svar på tråden Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?
  • Anonym (samma)

Hej. Jag har mött en sådan. Jag anser nu i efterhand han var psykopat. Allt var för bra för att vara sant. Han levde på mig och mina pengar. Tog inte hand om sina barn. Notoriskr otrogen och väldigt sjuka tankar. I efterhand kom allting fram. Kronofogdskulder på 700 tusen kr. Åkt fast för bedrägeri. Stulit 200 tusen från sitt förra arbete. Åkt dit på skadegörelse mm. Han lyckades blåsa mig. Min familj och mina vänner. Med allt sitt ljug. Men sanningen kom ikapp tack och lov. O han åkte ut med huvudet före. Själv känner jag mig trasig och utnyttjad. Och tycker synd om nästa tjej han ljuger och bedrar och kommee leva på. Han ljög oehört bra. Var väldigt charmig. Så vem som helst kan falla för en sådan...

• Schna

Det finns massor av människor som kan älska fast de har sex med andra och t o m känslor för andra. Det finns även människor som kan älska trots att de är otrogna och vet att personen skulle bli förkrossad om otroheten uppdagades. Det handlar väldigt mycket om vilken syn personen har på relationer, men det kan såklart även handla om någon störning. Det kan handla om ganska mycket. Om du kände dig älskad så kan det mycket väl ha varit så att du var det.

It takes a fool to remain sane
  • Carnitas

Sex och kärlek är inget måste.

Men det är oärligt att inte säga man vill ha ett polygamt förhållande, då har man ju som partner möjligheten att välja om det är nått man pallar med.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Känner igen!)

Vissa människor är lögnare eller falska bara, men den där exet låter lite mer psykopatisk. Inget samvete, oansvarig, spelar o ljuger utan att blinka o är egentligen likgiltig för andras känslor (utom sina egna). Plus egoistisk i sex, o ingen ömhet. Använder andra för sin egen vinnings skull.

Ja, jag tror att du lurar dig själv. Eller önsketänker.

Var tillsammans med en liknande kille för många år sen, först långt senare förstod jag att det hette psykopati. Du har alltså vunnit på att ni inte är tillsammans längre.

• Anonym (Tjej)

Han kanske var polyamorös men inte ville erkänna det för dig för att han trodde att han skulle förlora dig då (stämde väl kanske?).

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Känner igen!) skrev 2014-10-03 21:03:50 följande:

Vissa människor är lögnare eller falska bara, men den där exet låter lite mer psykopatisk. Inget samvete, oansvarig, spelar o ljuger utan att blinka o är egentligen likgiltig för andras känslor (utom sina egna). Plus egoistisk i sex, o ingen ömhet. Använder andra för sin egen vinnings skull.

Ja, jag tror att du lurar dig själv. Eller önsketänker.

Var tillsammans med en liknande kille för många år sen, först långt senare förstod jag att det hette psykopati. Du har alltså vunnit på att ni inte är tillsammans längre.

Ja nu har jag fått reda på ännu mer och .. Ja... Psykopat är nog ett bra ord ! Han är jävligt sjuk ! Glad att han är ur mitt liv !
  • Anonym (:I <3)

Nej,, vi kan inte älska -inte på riktigt.. Vi fantiserar ihop en story i hjärnan som är kärlek och romantik, men då drömmen krockar med verkligheten drar vi vidare ofta utan att lämna det pågående "offret". Om det går får det rinna ut i sanden i annat fall blir vi lämnade, så som du gjort nu.

Vi missbrukar det andra kallar kärlek för att vi är skadade. Varje gång tror vi att det är på riktigt, vi har lyckats. Vi är äntligen kära. Men nej.. Ännu en gång speglade vi motparten, lyckan hos motparten blev min egen, ett kort tag.

Tragiskt ? Ja, det är det.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-04 21:40:36 följande:

Nej,, vi kan inte älska -inte på riktigt.. Vi fantiserar ihop en story i hjärnan som är kärlek och romantik, men då drömmen krockar med verkligheten drar vi vidare ofta utan att lämna det pågående "offret". Om det går får det rinna ut i sanden i annat fall blir vi lämnade, så som du gjort nu.

Vi missbrukar det andra kallar kärlek för att vi är skadade. Varje gång tror vi att det är på riktigt, vi har lyckats. Vi är äntligen kära. Men nej.. Ännu en gång speglade vi motparten, lyckan hos motparten blev min egen, ett kort tag.

Tragiskt ? Ja, det är det.

Berätta gärna mer och hjälp mig/oss att förstå ... Känner du någonsin ånger för vad du har gjort ? Att du har skadat en annan människa som faktiskt kanske bara ville dig väl ?
  • Anonym (:I <3)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-05 09:50:45 följande:
    Berätta gärna mer och hjälp mig/oss att förstå ... Känner du någonsin ånger för vad du har gjort ? Att du har skadat en annan människa som faktiskt kanske bara ville dig väl ?
    Ibland, men sällan. Inte som ni..
    Dels tror jag inte att någon kan älska mig på riktigt sen vet jag inte heller vad det innebär då jag inte själv gör det på samma sätt som ni vanliga dödliga. Älskar man inte på riktigt riktigt så får man nog inte samma typ av ånger..
    Dessutom är självkänslan så låg så jag har svårt att tänka mig att en annan människa skulle bli sårad av mig -att jag är så pass viktig.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (:I <3) skrev 2014-10-05 14:12:39 följande:
    Ibland, men sällan. Inte som ni..
    Dels tror jag inte att någon kan älska mig på riktigt sen vet jag inte heller vad det innebär då jag inte själv gör det på samma sätt som ni vanliga dödliga. Älskar man inte på riktigt riktigt så får man nog inte samma typ av ånger..
    Dessutom är självkänslan så låg så jag har svårt att tänka mig att en annan människa skulle bli sårad av mig -att jag är så pass viktig.
    Vad skulle du själv säga är " varningstecken" att träffa ngn som dig ? Vad ska man vara uppmärksam på enligt dig själv ? Har du eller går du i behandling ?
Svar på tråden Träffat en sex/relationsmissbrukare ?! Hur går man vidare ?