Bo i etta med bebis?
Är gravid i vecka 25+5 med första barnet och har ingen bostad då det efter några jobbiga månader tog slut med min sambo (barnets pappa). Söker lägenhet som en tok då barnet är beräknat att komma till världen 10 Januari men det finns verkligen INGA lägenheter som jag har råd med och har chans på att få då jag inte heller har så där jättehöga poäng. Men nu har det alltså kommit ut en etta på 43 kvm med separat kök som jag med mina poäng har goda chanser att få och dessutom har råd med, så frågan är: går det att bo i en etta ensam med ett litet barn? Tanken är ju inte att vi isåfall ska bo där i all evighet men hade ju varit skönt att kunna bo kvar åtminstone det första året. Just nu får jag vara hos mina föräldrar, bekymret där är ju att jag måste pendla 18 mil till mvc-besök och så och det är ju även 18 mil bort som barnets pappa befinner sig så hade ju verkligen velat ha något eget i närheten av honom när bebisen kommer. En annan positiv sak med ettan är att den är tillgänglig redan från December medans dom flesta andra inte är inflyttningsklara förens jan-feb och ingen kan ju veta om bebis vill komma redan i slutet av december. Är som ni kanske märker rätt desperat .. Någon annan som bor trångt? Tänker på detta när barnet sover, blir väl väldigt mycket att tassa på tå då? Tacksam för svar och tankar.