• Anonym (Trådstartaren)

Pinsammaste situationen era barn satt er i...

Hej allihopa!

Jag har en femåring hemma, och måste säga att dessa 5 åren har varit som att ha en egen komiker med sig. Vilka situationer den pratglada lilla skitungen satt en i... Och vilka roliga saker ungen kläcker ur sig emellanåt.

Ett sådant exempel var när ungen kom hem en dag från dagis. Och berättade att nya pojken XX berättat att han hade två pappor. Nämen, ett regnbågsbarn åh vad kul tänkte jag.
    Träffade ena pappan några dagar senare vid hämtning.
    Han hälsade glatt och vi började prata. En stund in i samtalet påtalar jag hur kul det är att det nu finns ett regnbågsbarn på dagis, han kollade vääääldigt konstigt på mig...
    Det var ju nämligen så att XX hade en mamma, en bio pappa, och en styvpappa...
    Det var sista gången jag tog en 5 åring på orden...

Så, ligger ni inne med några skojigheter era barn gjort/sagt?

• Svar på tråden Pinsammaste situationen era barn satt er i...
  • Gardenia

Var i ett köpcentrum med min äldsta som var 2,5 årr och behövde byta blöja och själv gå på tos så vi slank in på en handikapptoa med skötbord. Först bytte jag blöja på lillen och sen satte jag mig på toa varpå lillen snabbt som ögat låser upp toan och knallar ut mitt i kisseriet! Försöker krysta ut det sista allt vad jag kan (kan inte sluta kissa när jag väl börjat tyvärr), drar upp brallorna utan att hinna torka mig och springer efter rackarn. Tack och lov var det ingen utanför just då! Fick dock gå runt ofräsch ett tag... :P

• nozpa

Åh.. Finns mycket. Men kan ta senaste då. Vi stod i en hiss, en väldigt långsam sådan kändes det som just då.

Det var jag, dottern på 3, min man och en äldre herre med skägg.  

Dottern: Mamma... Pappa...
    Vi: Mm..
    Dottern: Han ser ut som tomten tycker jag.
    Vi: Tysta.
    Dottern: Maaaammaaaa! Den gubben ser ut som tomten tycker jag.
    Jag: Mhm..
    Gubben: Tittar rakt fram, låtsas att han inte hör typ.
    Dottern: Men! Han ser ju precis ut som en tomtegubbe!
    Jag: Jaha, då ser han ju snäll ut.
    Dottern: Neeej, han ser lite läskig ut tycker jag.
    Pappan: Eh, vad vill du ha att äta sedan?
    Dottern: Han heter nog nisse, tomtegubbar gör det.

Hissen är äntligen framme.

Finns ju en hel del roliga toasituationer också. När vi var och fikade nyss så skulle jag gå på toa. Dottern ropar (som stannade kvar med en kompis + barn) mamma, ska du bajsa eller kissa?!

• Anonym (dagis)

Min djävulske son som ibland borde förtjäna att bli nypt under armen har skämt ut mig flertalet gånger. En gång skulle vi föräldrar vara med på dagiset. Alla hade samlats runt en ring och jag och sonen var lite sena. När jag klädde av honom i kapprummet så passade jag på att släppa en prutt. Vi gör alltid så hemma, så jag tänkte att han inte skulle reagera på det. När vi går in i salen så sitter de och väntar då de samlats runt en ring på golvet. Då säger min son "mamma pruttade när hon klädde av mig jackan". Då sa jag "nämen XX det stämmer ju inte". Då skrattade han och sa "jo mamma pruttade ni kan gå ut och lukta". Inom mig ville jag bara drämma till honom en fet örfil. Ursch. Han ska alltid försätta mig i pinsamheter.

• Brennda
    nozpa skrev 2014-10-03 21:10:01 följande:

Åh.. Finns mycket. Men kan ta senaste då. Vi stod i en hiss, en väldigt långsam sådan kändes det som just då.

Det var jag, dottern på 3, min man och en äldre herre med skägg.  

Dottern: Mamma... Pappa...
    Vi: Mm..
    Dottern: Han ser ut som tomten tycker jag.
    Vi: Tysta.
    Dottern: Maaaammaaaa! Den gubben ser ut som tomten tycker jag.
    Jag: Mhm..
    Gubben: Tittar rakt fram, låtsas att han inte hör typ.
    Dottern: Men! Han ser ju precis ut som en tomtegubbe!
    Jag: Jaha, då ser han ju snäll ut.
    Dottern: Neeej, han ser lite läskig ut tycker jag.
    Pappan: Eh, vad vill du ha att äta sedan?
    Dottern: Han heter nog nisse, tomtegubbar gör det.

Hissen är äntligen framme.

Finns ju en hel del roliga toasituationer också. När vi var och fikade nyss så skulle jag gå på toa. Dottern ropar (som stannade kvar med en kompis + barn) mamma, ska du bajsa eller kissa?!

ahahahhahahaha jag kan inte sluta skratta!! vilken go tös ni har hahahaha
  • Joce82

Flera år sedan. Min dotter då kanske 4 år, vi skulle till badhuset.
    Väl i duschen utropar dottern
    -pappa pappa, titta varför har den där gubben så liten snopp? Högt och ljudligt.
    Till på köpet så var "gubben" den äldsta dotterns bästa kompis pappa!!!
    Det var klart pinsamt

• Gunegnica

- Min mamma älskar vin. Hon dricker vin på toaletten! Högljutt deklarerat på ett flygplan med fem timmar kvar till landning.

Och ja, jag gillar vin. Men jag dricker inte på toa.

• Gunegnica
    Anonym (dagis) skrev 2014-10-03 21:11:39 följande:

Min djävulske son som ibland borde förtjäna att bli nypt under armen har skämt ut mig flertalet gånger. En gång skulle vi föräldrar vara med på dagiset. Alla hade samlats runt en ring och jag och sonen var lite sena. När jag klädde av honom i kapprummet så passade jag på att släppa en prutt. Vi gör alltid så hemma, så jag tänkte att han inte skulle reagera på det. När vi går in i salen så sitter de och väntar då de samlats runt en ring på golvet. Då säger min son "mamma pruttade när hon klädde av mig jackan". Då sa jag "nämen XX det stämmer ju inte". Då skrattade han och sa "jo mamma pruttade ni kan gå ut och lukta". Inom mig ville jag bara drämma till honom en fet örfil. Ursch. Han ska alltid försätta mig i pinsamheter.

Du verkar ju sjukt obehaglig.
  • Ballongmutt

Min son drog ner mina badtrosor mitt framför alla när vi var på ett offentligt badhus.

• Sarhja

När min son var ca 2 år var vi en dag ute på promenad (han sitter i vagnen). Vi möter en kvinna med en vit pudel och min son ropar glatt "titta bää bää" och pekar på hunden. Jag skämdes öronen av mig ;) kvinnan med hunden flinade bara.

Svar på tråden Pinsammaste situationen era barn satt er i...