• Björkstad

Erfarenheter från Umeå Förlossning/BB?

Är det några som har erfarenheter från Umeås BB/förlossning som ni vill berätta om? Positivt o negativt, allt är välkommet! Planerar att föda där i juli.

• Svar på tråden Erfarenheter från Umeå Förlossning/BB?
  • MayaS

hjälper med att puffa lite då jag undrar samma sak... ska ha i april

• Idapida

Jag tycker att det var jättebra på förlossningen på NUS. jag var bara där i ca 4 timmar, men den tiden var toppen! Hade först världens snällaste barnmorska(Johanna) som var såååå gullig i telefon när jag ringde och grät...hon byttes ut mot en erfaren gammal räv(Barbro) som var hur duktig som helst och verkligen pushade mig igenom hela krystandet.
    Däremot trivdes jag inte lika bra på BB!

• isola

Jag fick barn i februari -05 och jag är jättenöjd både med förlossningen och BB. Men mycket beror ju på hur man går ihop med de barnmorskor/undersköterskor man får. Till förlossningen hade jag skrivit en förlossningsplan där jag skrivit hur jag ville ha det på ett ungefär...det är ju lite svårt att veta när det är första barnet, men utifrån hur jag mådde och vad jag läst så skrev jag mina önskemål. Min förlossning tog 9 timmar och sedan var vi kvar där i ungefär 2 timmar till efter för att mysa med Elliot och för att jag skulle duscha, det var ingen stress, vilket iofs berodde på att det inte var någon "kö" till salarna heller.
    Hur som helst är jag jättenöjd!

• MyFine

Jag är jättenöjd med själva förlossningen, den var super och alla barnmorskorna (hann med alla 3 skiftbytena.. ) var underbara! Däremot så var jag inte så nöjd med BB avdelningen, då det var rätt fullt då vi var där så jag hamnade i en 4 sal med gråtande barn så det blev inte nå mycket sova alls. Så jag var helt förstörd o tokgrät i flera timmar för att jag var sååå trött.. Men personalen där var det inget som helst fel på! Dom var jättegulliga och gav mycket stöd och hjälp! En annan sak som var lite tråkig var ju att min sambo inte kunde sova där. Vi gick på tidig hemgång och det gick jättebra! Så i det stora hela är jag nöjd, förutom det med sovandet då..

• isola

Kanske ska tillägga att jag hamnade på en 2-sal med tv på BB

• Hellasp

Hej!

Jag har bara positiva erfarenheter från NUS där jag fött båda mina barn.

När jag fick sonen -02 låg jag inlagd på Förlossningen 6 dygn innan han föddes pga havandeskapsförgiftning. Låg på BB 4 dygn pga stora bristningar & allt var super.

I okt -05 föddes min dotter & jag är helnöjd. Hon föddes på kvällen & jag sov bara på BB över natten.

//Helena

Svar på tråden Erfarenheter från Umeå Förlossning/BB?