• Cayenna

    vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

    Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

    Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

  • Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna

    B-) Första gången jag lyckas öppna en tråd.

    Jag började med mina trombyl i ca 5+4. Lite sent men testade ju sent och sen tog det tid innan jag hämtade ut dem. Jag hoppas på dem nu. Ska ta dem till slutet på graviditeten. Hur länge ska du ta dem?

    Tänker du göra vul?

  • mom in the city

    Så roligt med en tråd!

    Jag har ju kanske inte plussat nyligen men kommer nog ändå kika in här lite då och då om det går bra.

    Är ju gravid igen efter två missfall. 12+4 idag och gjorde KUB i måndags vilket var första UL i denna graviditet. Var så fruktansvärt nervös! Hade svårt art sova natten innan, timmarna på jobbet singlade sig fram och jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag lagt mig på britsen började jag nästan skaka och pulsen var skyhög, BM började och ganska snabbt såg jag en liten bebis som rörde sig på skärmen och ett hjärta som slog. Kan säga att jag fick tårarna ögonen och jag och maken tittade på varandra med världens största leenden! Allt såg jättebra ut, fick låg risk för kromosomavvikelser och jag var två dagar längre gången än vad jag räknat med så BF är nu 13 april.

  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-04 13:35:40 följande:

    B-) Första gången jag lyckas öppna en tråd. smile5.gif

    Jag började med mina trombyl i ca 5+4. Lite sent men testade ju sent och sen tog det tid innan jag hämtade ut dem. Jag hoppas på dem nu. Ska ta dem till slutet på graviditeten. Hur länge ska du ta dem?

    Tänker du göra vul?


    Och vilken superbra tros du startade också :))

    Jag vet inte än hur jag ska göra med vul. Är så kluven . Har sett både tickande hjärta i V8 och ofostrig graviditet i V8 och inget av dem har gått bra:(

    Jag tror att jag ska försöka ta mig förbi den hör första månaden och sen fundera på det efter V8.

    Hur långt har du kommit nu?

    Jag minns att du väntade länge med att testa , var så imponerad. Jag har BIM på tisdag men idag hade plusset blivit starkare. Tänkte ta ett digitalt imorgon...

    Hade en kemisk graviditet i juni. Fick jättesvaga positiva tester och sen kom mensen/ mf BIM+2 . Så ett starkare plus imorse gjorde mig lycklig! Nån gång måste det ju gå!

    Vad har du för Bf?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-10-04 13:46:32 följande:

    Så roligt med en tråd! smile1.gif

    Jag har ju kanske inte plussat nyligen men kommer nog ändå kika in här lite då och då om det går bra. smile5.gif

    Är ju gravid igen efter två missfall. 12+4 idag och gjorde KUB i måndags vilket var första UL i denna graviditet. Var så fruktansvärt nervös! Hade svårt art sova natten innan, timmarna på jobbet singlade sig fram och jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag lagt mig på britsen började jag nästan skaka och pulsen var skyhög, BM började och ganska snabbt såg jag en liten bebis som rörde sig på skärmen och ett hjärta som slog. Kan säga att jag fick tårarna ögonen och jag och maken tittade på varandra med världens största leenden! Allt såg jättebra ut, fick låg risk för kromosomavvikelser och jag var två dagar längre gången än vad jag räknat med så BF är nu 13 april.


    Så underbart! Jag vill också vara där :)

    Skönt med bra resultat på kuben! Jag skullevåga slappna av efter det där :) grattis!
  • septemberplus

    Hej! Jag skulle behöva hjälp, jag förstår mig inte på vad som hänt. Jag fick missfall för lite mer än två veckor sedan och tidigare i veckan gjorde jag ett gravtest där sträcket blev tydligt men ganska svagt. Idag gjorde jag ett nytt test plus ett digitalt cb. Sträcket är starkare och cb visar 2-3 v.



    Hur tolkar jag detta?!

  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-10-04 13:53:50 följande:

    Så underbart! Jag vill också vara där :)

    Skönt med bra resultat på kuben! Jag skullevåga slappna av efter det där :) grattis!


    Tack! Ja, en stor del av oron släppte efter KUB även om man är medveten om att saker kan hända ändå. Var ju i 11+6 då och BM sa att eftersom allt såg så bra ut så kunde vi räkna med att de mest kritiska veckorna var över, något jag verkligen tog till mig.

    Håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång! Har ni gjort utredning för missfallen? Har den i så fall visat någonting?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-10-04 14:02:34 följande:
    Tack! Ja, en stor del av oron släppte efter KUB även om man är medveten om att saker kan hända ändå. Var ju i 11+6 då och BM sa att eftersom allt såg så bra ut så kunde vi räkna med att de mest kritiska veckorna var över, något jag verkligen tog till mig.

    Håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång! Har ni gjort utredning för missfallen? Har den i så fall visat någonting?
    Ja vi har kollat upp allt nu, hittar inget fel på

    ngn av oss. Jag har bra äggreserv, tsh värde, inga kromosomfel på vare sig mig eller sambon och så toppspermier. Vi har ju också ett barn gemensamt sedan tidigare. Antar att det är äggkvaliten eftersom jag är 39 år .. Men den här gången har vi tur med ett toppenägg, har vi bestämt :) vi håller tummarna!
  • Ljusfat

    Har ett ma och ett mf i bagaget.

    Ma upptäcktes i v 11 men utvecklingen hade stannat av i v 6. Småblödde i sotrt sett alla veckorna för minsta lilla. Fick ett vul vid hälsosamtalet för att bestämma graviditetens längd men där såg det på tok för litet ut. Två veckor senare cid en blödning , gjorde jag ett nytt vul. Då hade det växt till sig och hjärtat slog. V 6 var beskedet då. Antagligen hade det avstannat bara någon dag därefter.

    Mf kom igång i v 6+1 och när jag var inne på vul efter några dagar såg man inga tecken på graviditet, så antagligen hade det inte ens hunnit fästa förräns det hade släppt igen.

    Nu är jag gravid igen och är idag på 8+3.

    Har inte gjort något vul/ul. Hoppas innerligt att det går vägen. Än så länge har jag inte blött något och testen har varit starka från start vilket de inte var sist (vrt att det inte betyder nåt).

    Ska på ul den 17. Vill intr göra det för tidigt eftersom jag blivit vis av erfarenhet. Tiden går dock sjuk långsamt och det är nästan så man blir förvånad när man går på toa och där inte är blod på pappret.

  • Ljusfat
    mom in the city skrev 2014-10-04 13:46:32 följande:

    Så roligt med en tråd!

    Jag har ju kanske inte plussat nyligen men kommer nog ändå kika in här lite då och då om det går bra.

    Är ju gravid igen efter två missfall. 12+4 idag och gjorde KUB i måndags vilket var första UL i denna graviditet. Var så fruktansvärt nervös! Hade svårt art sova natten innan, timmarna på jobbet singlade sig fram och jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag lagt mig på britsen började jag nästan skaka och pulsen var skyhög, BM började och ganska snabbt såg jag en liten bebis som rörde sig på skärmen och ett hjärta som slog. Kan säga att jag fick tårarna ögonen och jag och maken tittade på varandra med världens största leenden! Allt såg jättebra ut, fick låg risk för kromosomavvikelser och jag var två dagar längre gången än vad jag räknat med så BF är nu 13 april.


    Vad skönt att du har kommit så långt och fått se det lilla miraklet :)

    Har du ,ått annorlunda denna graviditeten än de förra när det blev mf?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"