• dejan9209

JULENS DOFTER I VARJE VRÅ

Har tänkt att införskaffa mig ett  Yankee Candles ljus, aldrig köpt ett förut, men dom ska tydligen vara riktigt bra.
    Nu ska det lukta jul i varje vrå av huset.
    Har ni haft en förut?  
    dom olika sorterna hittar ni på 
    julenstid.blogg.se likaså inlägget kram julgalna vänner!
  • Svar på tråden JULENS DOFTER I VARJE VRÅ
  • Alexandre Nayle

Nej! För tidigt!

• Aniiee

Jag har fått och köpt yc candles några år nu, alla årstider. Det är liiite tidigt att ta julljusen, men höstljusen är helt underbara med. Bränner just nu ett Amber Moon och äter en kanelbulle. HELT RÄTT.

Av julljusen är holiday sage, mistletoe and fig och sparkling cinnamon favoriter, men även en del som ligger under "mat och kryddor" funkar väldigt bra som julljus (alla som har kanel i, honey and spice, spiced orange, warm spice....)

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee

Och, TS, köp inte ett, köp ett sample-paket  med votivljus innan du köper ett stort ljus. Bara som tips Solig

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-04 14:16:43 följande:

Jag har fått och köpt yc candles några år nu, alla årstider. Det är liiite tidigt att ta julljusen, men höstljusen är helt underbara med. Bränner just nu ett Amber Moon och äter en kanelbulle. HELT RÄTT.

Av julljusen är holiday sage, mistletoe and fig och sparkling cinnamon favoriter, men även en del som ligger under "mat och kryddor" funkar väldigt bra som julljus (alla som har kanel i, honey and spice, spiced orange, warm spice....)

Vad skulle jag gjort utan dig, ska definitivt kolla på ett sample -paket, dock är ju grymt sugen på white christmas, den låter ju helt toppen.
    Dock tycker jag ljusen är rätt dyra, men det är säkert värt hela slanten,
    har du fler tips på jul ljus från andra märken`*`?
    du verkar ju ändå ha rätt bra koll på det med "ljus"

Förresten nu finns julenstid på Facebook med egen sida, så att ni ständigt håller er uppdaterade.
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-04 21:16:29 följande:
    Vad skulle jag gjort utan dig, ska definitivt kolla på ett sample -paket, dock är ju grymt sugen på white christmas, den låter ju helt toppen.
    Dock tycker jag ljusen är rätt dyra, men det är säkert värt hela slanten,
    har du fler tips på jul ljus från andra märken`*`?
    du verkar ju ändå ha rätt bra koll på det med "ljus"

Förresten nu finns julenstid på Facebook med egen sida, så att ni ständigt håller er uppdaterade.
    Solig

Köp ett sample-paket och lägg till ett white christmas-votiv på sidan om, om det inte är specificerat vilka ljus som är i paketet.  Titta på Casa Candles hemsida, till exempel, de har både yc och massa andra märken, och de skickar till sverige, tullfritt har jag fått alltid, hittils. Lily-flames julljus luktar gott också, annars vet jag inte.

(BTW, så kanske den HÄR kan vara lite rolig =P)
  • dejan9209
    Aniiee skrev 2014-10-04 21:32:40 följande:
    Solig

Köp ett sample-paket och lägg till ett white christmas-votiv på sidan om, om det inte är specificerat vilka ljus som är i paketet.  Titta på Casa Candles hemsida, till exempel, de har både yc och massa andra märken, och de skickar till sverige, tullfritt har jag fått alltid, hittils. Lily-flames julljus luktar gott också, annars vet jag inte.

(BTW, så kanske den HÄR kan vara lite rolig =P)
    ÄR DETTA ETT SKÄMT ELLER!!!
    åh jag ska utan tvekan beställa hem en sådan, det är ju en perfekt julklapp till någon... 
    Kanske kan köpa en extra och tävla ut på bloggen till läsarna dom skulle säkert uppskatta det.
    Har du beställt från sidan förut? är allt säkert? hur är det med frakten?
    oj många frågor, haha jag är lyrisk...
  • Aniiee
    dejan9209 skrev 2014-10-04 21:41:15 följande:
    ÄR DETTA ETT SKÄMT ELLER!!!
    åh jag ska utan tvekan beställa hem en sådan, det är ju en perfekt julklapp till någon... 
    Kanske kan köpa en extra och tävla ut på bloggen till läsarna dom skulle säkert uppskatta det.
    Har du beställt från sidan förut? är allt säkert? hur är det med frakten?
    oj många frågor, haha jag är lyrisk...
    =P Visst var den underbar? Jag tror jag ska beställa ett hus, jag med. 

Jag har beställt två gånger därifrån genom amazon, och två gånger direkt från sidan, bara i år. Ingetdera har varit några problem Frakten hamnar på en 7-10 pund (jag tittar alltid på det brittiska pundet, men man kan byta till usd eller euro om man vill), men å andra sidan är ljusen 15-30 till och med ibland 50% billigare än i sverige och svenska fraktkostnaden från yc's oficciella svenska hemsida är en rak hundring. så det sparar man snabbt in. Och ingenting har fastnat i tullen =)

Allt har funkat, allt har varit väl krypterat, deras kundservice är bra... Jag är nöjd!
  • Aniiee
    KatjaKaj skrev 2014-10-05 00:51:07 följande:

Jag vill då tipsa om att köpa vaxkakorna : www.myshandla.se/se/grp/vaxkakor-yankee-candle.php

Köp en hållare till sen har du vad du behöver, vaxkakorna kostar inte lika mycket som dom stora ljusen men luktar betydligt mer tycker jag.
    Jag har testat nästan alla varianter och är mest nöjd med vaxkakorna :).

Vaxkakorna är ett jättebra budgetalternativ Solig
  • dejan9209
    KatjaKaj skrev 2014-10-05 00:51:07 följande:

Jag vill då tipsa om att köpa vaxkakorna : www.myshandla.se/se/grp/vaxkakor-yankee-candle.php

Köp en hållare till sen har du vad du behöver, vaxkakorna kostar inte lika mycket somndom stora ljusen men luktar betydligt mer tycker jag.
    Jag har testat nästan alla varianter och är mest nöjd med vaxkakorna :).

Det låter verkligen jätte bra, jag tror jag köper kakorna som ett komplement, till dom vanliga ljuset, på så´sätt får jag det bästa av båda värdarna, burken är ju rätt snygg den med, sen ska jag definitivt skaffa mig en sån kalender som annie föreslog, synd att den inte finns i Sverige, ska leta eftr den finns säkert!!

oj kakorna var ju otroligt mycket billigare ser jag nu... (Y)
Svar på tråden JULENS DOFTER I VARJE VRÅ