• Anonym (Student)

Hur tar jag reda på årsinkomst? CSN

Hej! 

Jag kommer börja plugga nu i oktober och har därför sökt lite studentlägenheter. Men jag vet inte hur mycket jag kommer ha i årsinkomst? 

Jag vet att jag kommer få CSN from okt 2014 - maj 2015 kommer jag få 67630:- är det de jag skriver i årsinkomsten? Kommer att fortsätta plugga efter det, men man kan inte söka mer än 2 terminer åt gången... 

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur tar jag reda på årsinkomst? CSN
  • Mascaraklumpar

705 kr i veckan får man i bidrag, vilket blir 28 200 kr för två terminer eller 36 660 kr  om man även pluggar på sommaren. Lånedelen brukar man generellt inte räkna som en inkomst eftersom det ju är ett lån, men 1546 i veckan eller  61 840/ 80 392 om året är det på.

• Fjärilslarv

ja det är det du skriver i årsinkomst sam plussar på om du har arbetat innan eller arbetar vid sidan av dina studier (ta då medel- lönen)

• Anonym (studentska)

Om man får räkna in lånedelen i inkomsten eller ej varierar mellan olika hyresbolag. I Göteborg får man tex räkna in lånet enligt den lokala bostadsförmedlingens instruktioner. Kolla vad som gäller på de bolag där du söker bostad.

• Anonym (Student)
    Anonym (studentska) skrev 2014-10-05 12:29:49 följande:

Om man får räkna in lånedelen i inkomsten eller ej varierar mellan olika hyresbolag. I Göteborg får man tex räkna in lånet enligt den lokala bostadsförmedlingens instruktioner. Kolla vad som gäller på de bolag där du söker bostad.

Jag fick ca 30 000 eller något sånt från försäkringskassan i början utav året. Ska jag räkna med det oxå?
Svar på tråden Hur tar jag reda på årsinkomst? CSN