• Anonym (flickvännen)

min kille slängde grus och sand i mitt barns ansikte och ögon, vad ska jag göra??

Ja, ungefär som rubriken lyder, så var jag och min kille ute på lekparken igår och min 3 årige son var också med. Han är busig min son och är ganska så trotsig i vissa lägen. Min kille har jag träffat i 5 månader, han älskar min son och de går mycket bra ihop och jag litar på han till 150%.

Så igår när vi var på lekparken, så kastade min son sand och grus på honom, han sade till, men min son fortsatte och slutade inte. Rätt som det var, så tog min kille lite sand och grus i sin hand och slängde tillbaka på min son. Inte hårt eller omdömeslöst, utan mer för att markera. Det som dock inte var tänkt, var att min son skulle få det i munnen och ögonen, så han blev jätte ledsen.

Jag såg på min kille att han ångrade sig djupt, direkt efter han gjort det och han bad om ursäkt och var medveten om att han gjort fel. Han är INGEN som slår barn eller den biten, men jag undrar mer hur man ska reagera??

De är kompisar igen och min son fick inga "men" eller liknande och de älskar varandra som de gjorde innan + att min kille sade förlåt flera gånger till både mig och min son......

• Svar på tråden min kille slängde grus och sand i mitt barns ansikte och ögon, vad ska jag göra??
  • Jesssssica

Så om din son slår din kille, ska din kille slå tillbaka då för att markera? Det är inte okej och jag hade tagit mitt barn och lämnat på stört !

• Långbenopluto

Är det så han vill uppfostra barn hade jag lämnat honom utan att ens tänka.

Mitt barn ska skyddas till varje pris! Man uppfostrar INTE med att ge igen.

• Anonym (Kia)

En vuxen person gör inte så mot ett barn. Man kan hålla i barnet så att han inte kan fortsätta kasta men man får absolut inte kasta tillbaka. Det förstår till och med mina barn som trots att de inte är vuxna aldrig skulle få för sig att kasta tillbaka på lillebror. Har din pojkvän problem med impulskontroll eller varför gjorde han så? Det räcker inte att säga förlåt. Jag skulle inte våga lita på en man som betedde sig på det viset. Vad händer om han är ensam med din son och sonen börjar trotsa, skrika eller slå på din pojkvän? Om han inte klarar av att hantera ett barn som kastar sand hur ska han då hantera andra saker som ett barn, som faktiskt inte förstår bättre, kan göra?

• Anonym (Jisses!)

Men överreagera much?!

Klart som fasen att man inte lämnar för en sån struntsak! Han ångrade sig ju uppenbarligen eller?! Och han och sonen är vänner igen så att så stora men tror jag inte sonen fick. Du behöver inte säga så mkt alls i mitt tycke TS. Han ångrar sig ju och det är väl nog?

• Anonym (Soppan)

Uppenbarligen tänkte han sig inte för, men förstod direkt att han han hade gjort fel.

Det här är en icke-fråga för mig som är onödig att lägga mer energi på.

• Anonym (-.-)

Och? Det var omdömeslöst ja, men det är löst. Vad vill du få fram? Att det är synd om er eller att det inte är synd om er? Vem bryr sig egentligen?

• Anonym (oh)

Nä men klart du ska behålla killen! Då kan du ju alltid skaffa nya barn om han råkar ha ihjäl det du har. Lite svinn får man räkna med för att få uppleva äkta kärlek. 

Om någon inte förstod så var det sarkastiskt skrivet. 

• Anonym (jaha)

Alla kan göra misstag en eller flera gånger utan att tänka sig för. Det är när det börjar bli ett mönster av upprepad omdömeslöshet som det blir problem. Släpp det, lägg det i en minneshög och kom ihåg det om det händer något liknande igen.

• Anonym (P)
    Anonym (-.-) skrev 2014-10-04 18:23:17 följande:

Och? Det var omdömeslöst ja, men det är löst. Vad vill du få fram? Att det är synd om er eller att det inte är synd om er? Vem bryr sig egentligen?

Ja vad är problemet?
  • Anonym (hgnjkm)

Du ska inte gör något alls. Problemet är löst dem emellan så backa.

Visst var det dumt gjort av din kille men jag gissar på att han menade att det skulle komma på din sons ben eller mage för att markera när han inte lyssnade. Det finns bättre sätt att markera på förvisso men han gjorde detta men kommer troligen inte göra om det.
    Du kan tipsa honom om att han nästa gång kan han säga: Jag vill inte leka med dig om du ska kasta grus/slå mig/kasta bilar eller vad det nu är din son gör och om din son fortfarande inte lyssnar får han resa sig och gå därifrån.

Svar på tråden min kille slängde grus och sand i mitt barns ansikte och ögon, vad ska jag göra??