alade skrev 2014-10-04 22:38:23 följande:
Andra inseminationen, men inget avbrott pga för många ägg. Vi missade ägglossningen första gången då det blev väldigt konstiga utslag på stickorna. Fattade inte förrän det var över (det var dessutom mitt på en helg) att det inte blev mer än halvstarka streck. Vi försökte själva även den gången.
Numera går jag över till digitala tester så snart jag fått minsta reaktion på de billiga, för äl-stickorna beter sig helt annorlunda när jag går på Pergotime. På måndag är det CD 13 och VUL, så får vi se om det finns lagom många blåsor där inne eller om det blir stopp. Det är bara att hålla tummarna!
Har du börjat medicineringen ännu? Jag har märkt av biverkningar, men det är inte alla som gör det. Framför allt har mitt humör varit väldigt instabilt, men jag har också fått en del vallningar och lite ledsen mage under de dagarna jag tagit tabletterna.
Hej igen. Jag tog Pergotime förra veckan (fem st), var på ultraljud igår men då var det inte riktigt klart. Imorgon är det ultraljud igen,är allt OK så ska jag ta ägglossningsspruta imorrn kväll å sen blir det insemination fredag. Sannolikt så enligt läkaren. Jag använder mig inte av några ägglossningstester eftersom de kollar med ultraljud och sedan sätter igång ägglossningen. Jag har dock läst att flera gör det, varför är det så? sätter de inte igång ägglossningen utan väntar på naturlig?
Jag har inga biverkningar av medicinen ännu iallafall (och har ju tagit hela första omgången) så hoppas att jag klarar mig fortsatt med.
Hur gick det för dig på ultraljudet igår? Uppdatera gärna, det är kul att prata med någon som gör samma sak! :)