• panisette

Inseminationer, någon?

Hej!

Jag och min kille har försökt bli gravida i över 2 år utan framgång. Utredningen visar att inget är fel men ändå händer inget. Nu ska vi köra igång med hormoner (Pergotime) och insemination. Är det någon här som håller på med samma? Kanske till och med någon som gjort det och lyckats och kan berätta mer? Hur många försök har ni gjort?

• Svar på tråden Inseminationer, någon?
  • alade

Jag håller på med min tredje kur Pergotime och har antagligen insemination nästa vecka. Än så länge har jag inte fått annat än biverkningar till resultat, men chanserna ligger runt 10-15 % att man ska bli gravid av denna behandling (enligt min fertilitetsläkare). Det här blir mest troligt sista försöket för mig innan vi drar igång med IVF i januari/februari.

• alade

Glömde skriva: Lycka till!
    Hoppas att du mår bra genom behandlingen och att det ger önskad effekt!

• panisette
    alade skrev 2014-10-04 22:12:15 följande:

Jag håller på med min tredje kur Pergotime och har antagligen insemination nästa vecka. Än så länge har jag inte fått annat än biverkningar till resultat, men chanserna ligger runt 10-15 % att man ska bli gravid av denna behandling (enligt min fertilitetsläkare). Det här blir mest troligt sista försöket för mig innan vi drar igång med IVF i januari/februari.

Aha, blir det tredje inseminationen också eller har du fått avbryta det pga för få/många ägg någon gång?

Min läkare har också skickat remiss till IVF ifall att detta inte lyckas.
    Stort lycka till till dig också!! :)
  • alade

Andra inseminationen, men inget avbrott pga för många ägg. Vi missade ägglossningen första gången då det blev väldigt konstiga utslag på stickorna. Fattade inte förrän det var över (det var dessutom mitt på en helg) att det inte blev mer än halvstarka streck. Vi försökte själva även den gången.

Numera går jag över till digitala tester så snart jag fått minsta reaktion på de billiga, för äl-stickorna beter sig helt annorlunda när jag går på Pergotime. På måndag är det CD 13 och VUL, så får vi se om det finns lagom många blåsor där inne eller om det blir stopp. Det är bara att hålla tummarna! 

Har du börjat medicineringen ännu? Jag har märkt av biverkningar, men det är inte alla som gör det. Framför allt har mitt humör varit väldigt instabilt, men jag har också fått en del vallningar och lite ledsen mage under de dagarna jag tagit tabletterna.

• medvard

Hej, ni skulle prova och åka till Polen. Känner en bra klinik man flyger först att ta en test till Warsawa. Den tar ca 3tim, sen får ni allt på mail näst dag. Om finns chans ska skulle skicka instruktion för behandling. Nästa steg tar en vecka meni ska få hjälp med allt (resa, boende/hotel osv) Läsa mer på medvard.se

• panisette
    alade skrev 2014-10-04 22:38:23 följande:

Andra inseminationen, men inget avbrott pga för många ägg. Vi missade ägglossningen första gången då det blev väldigt konstiga utslag på stickorna. Fattade inte förrän det var över (det var dessutom mitt på en helg) att det inte blev mer än halvstarka streck. Vi försökte själva även den gången.

Numera går jag över till digitala tester så snart jag fått minsta reaktion på de billiga, för äl-stickorna beter sig helt annorlunda när jag går på Pergotime. På måndag är det CD 13 och VUL, så får vi se om det finns lagom många blåsor där inne eller om det blir stopp. Det är bara att hålla tummarna! 

Har du börjat medicineringen ännu? Jag har märkt av biverkningar, men det är inte alla som gör det. Framför allt har mitt humör varit väldigt instabilt, men jag har också fått en del vallningar och lite ledsen mage under de dagarna jag tagit tabletterna.

Hej igen. Jag tog Pergotime förra veckan (fem st), var på ultraljud igår men då var det inte riktigt klart. Imorgon är det ultraljud igen,är allt OK så ska jag ta ägglossningsspruta imorrn kväll å sen blir det insemination fredag. Sannolikt så enligt läkaren. Jag använder mig inte av några ägglossningstester eftersom de kollar med ultraljud och sedan sätter igång ägglossningen. Jag har dock läst att flera gör det, varför är det så? sätter de inte igång ägglossningen utan väntar på naturlig?

Jag har inga biverkningar av medicinen ännu iallafall (och har ju tagit hela första omgången) så hoppas att jag klarar mig fortsatt med.

Hur gick det för dig på ultraljudet igår? Uppdatera gärna, det är kul att prata med någon som gör samma sak! :)
Svar på tråden Inseminationer, någon?