• Mammans

    Ignorerar syskon

    Min 14 åriga son pratar inte med sin lillasyster på 1 1/2 år. Han var jätte glad när hon föddes och första tiden. Ville alltid vara med henne osv. Men med tiden försvann det intresset.... Nu säger han knappt hej till henne. Svarar inte med ord när hon försöker få hans uppmärksamhet utan ger bara ifrån sig nåt ljud. Han säger att han inte vill prata med henne inför oss för att han skäms. Men förstår inte varför han skulle göra det. Vi har aldrig sagt att han gjort nåt fel förutom när han ignorerar henne. Hon avgudar verkligen honom och blir jätte glad när han tex. Kommer hem. Men han ser henne knappt. Det gör så ont att se när hon blir ledsen. Vi har försökt prata om det här med sonen men han ändrar sig inte. Nån mer som vart med om detta???

  • Svar på tråden Ignorerar syskon
  • jenny99

    Men lämna dom själva små stunder när ni åker till affär mm.Om dom två ska lära känna varann,hellst utan publik så är detta en bra möjlighet.Detta gjorde jag väldigt tidigt med min 13 åriga släkting som jag tog hand om.Dom skapade egen relation mycket tidigt,stack iväg kvartar när hon var bebis och det ökades naturligt.Handlar inte om barnvakt utan egen chans att lära känna sitt syskon.

Svar på tråden Ignorerar syskon