• Anonym (y)

Vad gör ni av insekter hemma?

Vad gör ni av insekter hemma hos er? Låt säga att ni ser en spindel. Dödar ni dem eller släpper ni ut? Jag mosar dem.

• Svar på tråden Vad gör ni av insekter hemma?
  • Anonym (long time)

Nejmen hej, TS! Det var ett tag sedan sist. Ohyra såsom bananflugor, sorgmyggor och silverfiskar mosar jag. Övriga insekter hjälper jag att hitta ut genom att passa på att öppna fönstret när de är i närheten. Spindlar låter jag oftast vara, men kom det in en riktigt stor en skulle jag nog fånga den och slänga ut den. Småspindlar är söta men de stora vill jag ha på behörigt avstånd från min säng.

• Anonym (S)

Insekter hemma hos oss har en medellivslängd på ca 2 minuter. Det ser katterna till.

• 2barnsmoder

Alla som förirrat sig in i min lägenhet hjälps ut igen oavsett art. Skulle aldrig medvetet ha ihjäl något litet kryp.

• Petrol

Inget alls, katterna brukar ta hand om dem ganska effektivt, eller ja, inte alltid så effektivt, men tar hand om dem iallafall:)

• taquine

Spindlar och getingar släpper jag ut, flugor och myggor dör skoningslöst 

Goodness me
  • kasovi

Låter katterna ta dom, så får dom nåt skoj att pyssla med en stund...

Getingar slår jag ihjäl.

• Anonym (hotell)

En vän till mig har byggt ett insektshotell med olika rum där olika kryp ska trivas tydligen. Det kallar jag gästfrihet :)

• Anonym (Tjej)

Alla mindre kryp får smaka på hårsprayen innan jag torkar bort dom. Dom större typerna tex husspindlar fångar jag under ett glas, sen blandar jag klorin och varmvatten i en burk och sen släpper jag ner dom där. När dom slutat sprattla spolas dom ner i toan :)

• GrönaDruvan
    Anonym (Tjej) skrev 2014-10-05 15:29:49 följande:

Alla mindre kryp får smaka på hårsprayen innan jag torkar bort dom. Dom större typerna tex husspindlar fångar jag under ett glas, sen blandar jag klorin och varmvatten i en burk och sen släpper jag ner dom där. När dom slutat sprattla spolas dom ner i toan :)

Fy vad elakt. Önskar att någon pinat dig på det sättet. Usch.
  • Mr Obvious

Insekter dödas eller jagas ut. Spindlar får vara kvar, men får min fru syn på en kanske jag måste släppa ut den.

Spindlar är inte insekter.

• Anonym (Tjej)
    GrönaDruvan skrev 2014-10-05 18:18:47 följande:

Fy vad elakt. Önskar att någon pinat dig på det sättet. Usch.

Om man lider av fobi och knappt kan sova efter att ha haft en spindel i sovrummet så måste jag göra så för att försäkra mig om att dom inte kan återuppstå :(
  • manfrsthlm
    Anonym (Tjej) skrev 2014-10-05 15:29:49 följande:

shit vilket jävla meck för en spindel
Svar på tråden Vad gör ni av insekter hemma?