• Snuttan06

Vad göra åt magknip..?

Känner mig otillräcklig då min 2v bäbis får magknip då och då..skriker och stonkar i omgångar..kommer liksom i attacker.
    Jag ammar henne ca varannan timme.. trodde inte dom små kunde få ont i magen så länge man ammade

Help !

• Svar på tråden Vad göra åt magknip..?
  • Linda och Fredrik

Kan vara en mildare form av kolik om det kommer på reglbundna tider..
    Prova med Minofom droppar finns på apoteket. Tänk på att det kan man inte överdosera, Agnes får 12droppar varje gång men det tog 1 v innan efekten blev riktigt bra...
    Lycka till
    // Linda

• Anne M
    Att göra cykelrörelser med benen hjälpte vår dotter då hon hade magknip som spädis.
    /Panda (bemöt dina medmänniskor med respekt)
  • Snuttan06

ja, men dom kan väl inte få kolik om man ammar ???
    Ska ringa BVC i morgon och fråga lite, plus om dom där dropparna man kan köpa. Tack för tipset. försöker ha henne på mage en del och det tycker hon om, men annars så är man inte poppis.

• BlueBlue

Om inget annat hjälper så kan du utesluta alla mjölkprodukter ur din kost och se om det hjälper. Många små bebisar är känsliga mot mjölkprotein.

• katta79

man kan mycket väl få kolik även vid amning! min son hade kolik i 3 mån,han ammade bara.
    för oss var det bara massage som hjälpte finns spec. ont i magen massage den e jättebra! fråga på bvc

• ebben

klart de kan ha kolik fast man ammar.MEN bara för att de är gasiga/fisiga/rapiga/har ont i magen så behöver det ju inte vara kolik...........
    min son var bara lite "knorrig" runt 4 tiden på natten........o låg o pruttade -grät inte-jag ger minifom nu o han är inte knorrig o pruttig nu!!jag helammar ,han är född i dec.

• Linastrumpan

Barn som ammas får också kolik. Alla barn har mer eller mindre ont i magen i början. Massage mot kolik kan hjälpa, be dem hjälpa på BVC. Minifom kan hjälpa.

• ebben

precis-många barn har lite outvecklade tarmar därför kan de får ont i magen.

• Alle

Däremot så sägs det att barn som helammas inte blir förstoppade, kolik kan som sagt alla barn få.
    Jag har en kille på snart 6 veckor som är pruttig och dan, han har även lite magknip till och från. Jag tror att han får i sig lite för mycket luft när han äter och därför får magont.

• juni mor

Du kan gå in och läsa i min presentation. Där står lite tips.

• jagälskarallaminabarn

En släkting till mig kom på att hennes lille son reagerade om hon åt lök eller liknande. Prova att ta bort sådant som är lite svårsmält för dig ur din kost, kommer dessvärre inte på något mer än just lök. Hoppas någon har några mer tips om vad man kan undvika. Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Vad göra åt magknip..?