• Sille

IKEA:s barnstol?!

Vår dotter har börjat med smakisar och jag tycker att det vore kul om hon kunde sitta med oss vid bordet när vi äter! Det gör hon nu med, men i sitt babyskydd.

Har funderat på Antilop barnstol från IKEA, billig och lätt att göra ren! AÄr det nån som har erfarenhet av denna och när började ni?

Vår dotter är 4 månader och ganska stabil i nacken, men hon sitter inte själv än

• Svar på tråden IKEA:s barnstol?!
  • Tant Green

Den är jättebra, särskilt med den uppblåsbara dynan runt om så passar den småttingar också. Vi började strax efter 4 månader, men bara några minuter i taget i början.

• Sanna K

Super bra stol. Nu kan man ju köpa till ett bord som man sätter fast på stolen också.

• Amorella

Vår tjej klarade inte av att sitta i den förrän hon var 6 månader, men det är ju så olika. Tycker den är suverän som första stol. Köp också med dynan och bordet!

Vi har också placerat ut sådana stolar hos mor- och farföräldrar.

• Sille

Perfekt, ja man får ju bulla upp dom i början! Då blir det nog en sån! Kostar ju inte många pengar i alla fall!

• Sigrid

Är det den vita i plast? Den har vi och är jättenöjda. Köp ett bord till också (som man sätter på stolen) är mitt tips.

• ardnas

Hej
    VI har den, både jag min dotter Isa tycker superbra om den. Plus att den är ju jättebillig. Vi köpte en uppblåsbar dyna till så Isa sitter lite bättre. Hon började med stolen när hon var 3,5 månad men hon var väldigt stadig redan då.

Jag rekomenderar Antilop varmt

• Angel eyes

Den är jättebra och dessutom lätt att ta isär och ta med på resa. Malte började använda sin när han började med smakisar, ca 4 mån.

• Fred

jag skule säga att det är den bästa stolen..

vi kollade på en massa stolar i trä som var tunga och dura och fula...

denna är praktisk billig och se ok ut...

• FKKC

Den är jättebra! Vi har den på altanen på sommaren (lätt att spola av t.ex. pollen från den), som extra stol till kompisarnas barn och med på resan (lätt att ta av benen). Funkar till alla bord (till skillnad från andra "resematstolar") t.o.m dem med duk när man har det egna bordet på!

Enda minuset är väl att den inte är speciellt vacker

• myskatt

Ska man ha ett runt eller fyrkantigt bord till den tro?

Kommer va praktisk att ha på släktmiddagarna hos svärmor så Tilde inte behöver en egen plats vid bordet, det är trångt som det är! Då kan hon riva med sina prylar hon hon vill när den dagen kommer.

• Sanna K

Praktisk också. När barnen har kladdat mycket så kan man ta sstol och unge in i duschen och spola av alltihop

• FKKC

myskatt: det runda passar nog bara till "blåmes"

• myskatt

FKKC
    Ok, tyckte inte det va nån skillnad. Men men det blir en Antiop med dyna oh bord till Tilde när hon ska börja käka.

Svar på tråden IKEA:s barnstol?!