• scrapparlotta

Spotify, betalar jag dubbelt?

Jag har spotify i datorn som jag betalar varje månad för....har haft det länge. Får några år sen så köpte jag en mobil där det ingick spotify i ett år. Efter det så fick jag betala 99 kr och gör så fortfarande. Men har funderat ett tag på om man måste betala för att både ha det i datorn och i mobilen? Jag har ju samma konto.

Anledningen till att jag började fundera på detta är att mina  barn vill ha en dator med spotify och dom vill även ha det i sina mobiler. Kände att det blir dyrt om jag ska betala 99 kr både i datorn och 99 kr i mobilen....och det gånger 3 då. Både för mig och mina tjejer....Blir ju 600 kr i månaden!!

• Svar på tråden Spotify, betalar jag dubbelt?
  • anaconda

Man betalar bara 99kr och kan använda de i datan, mobilen och surfplatta! Som du säger är de kopplat till ditt konto du loggar in på

• scrapparlotta
    anaconda skrev 2014-10-06 00:02:05 följande:

Man betalar bara 99kr och kan använda de i datan, mobilen och surfplatta! Som du säger är de kopplat till ditt konto du loggar in på

Aj aj...så jag har betalat dubbelt i några år nu då ????... hur gör jag nu då? Ringer telia? Eller kan jag bara säga upp den jag har i mobilen och sen ändå ha den kvar?
  • anaconda
    scrapparlotta skrev 2014-10-06 00:07:47 följande:
    Aj aj...så jag har betalat dubbelt i några år nu då ????... hur gör jag nu då? Ringer telia? Eller kan jag bara säga upp den jag har i mobilen och sen ändå ha den kvar?
    Om du haft gratis av Telia och sedan betalt till Spotify har du betalt dubbelt ja, tror inte Telia bryr sig att du betalat eftersom du inte betalat till dom! Och tror inte Spotify betalar tillbaka häller,

Om du fortfarande har gratis så säg upp den andra
  • inze

Har du Spotify via Telia finns ju numera familjeabonnemang där för 199 kr i månaden och då kan ni vara upp till 4 eller möjligen t o m 5 användare som har egna konton (= egna spellistor m m). Den som har och betalar för det är den som styr vilka fler som kan vara med och dela på det.

För även om man kan ha ett vanligt Spotifyabonnemang på flera olika enheter så är det ju nån begränsning på  hur många av dem som man t ex han ha offlinelistor på m m.

• enola
    scrapparlotta skrev 2014-10-06 00:07:47 följande:
    Säg upp det ena, sedan ringer du Telia och tecknar ett familjeabonnemang. När du gör det så gör du om kontot du använder till Spotify Free. Det fortsätter ändå vara ett Premiumkonto så länge du har betalat för det, sen går det över i Spotify Familj och blir premium igen. Fyra konton kan du som sagt koppla till det, och kontona är inte kopplade till en speciell enhet utan kan användas på både mobil, dator, surfplatta etc. Däremot kan du bara använda kontot på en enhet i taget, lyssnar du på datorn så kan du inte använda samma konto på mobilen samtidigt :)
  • scrapparlotta
    enola skrev 2014-10-06 10:21:40 följande:
    Säg upp det ena, sedan ringer du Telia och tecknar ett familjeabonnemang. När du gör det så gör du om kontot du använder till Spotify Free. Det fortsätter ändå vara ett Premiumkonto så länge du har betalat för det, sen går det över i Spotify Familj och blir premium igen. Fyra konton kan du som sagt koppla till det, och kontona är inte kopplade till en speciell enhet utan kan användas på både mobil, dator, surfplatta etc. Däremot kan du bara använda kontot på en enhet i taget, lyssnar du på datorn så kan du inte använda samma konto på mobilen samtidigt :)
    Kan jag ha spotify även i datorn då?? Måste ta och ringa dom så jag inte betalar dubbet längre. Så dum jag varit som gjort detta så länge....

Jag skaffade ju först den i datorn, betalade för den. Känns som om jag säger upp den så slutar har jag inte premium längre, eller?

Men ringer jag telia så kanske dom kan fixa det.
  • enola
    scrapparlotta skrev 2014-10-06 21:20:22 följande:
    Kan jag ha spotify även i datorn då?? Måste ta och ringa dom så jag inte betalar dubbet längre. Så dum jag varit som gjort detta så länge....

Jag skaffade ju först den i datorn, betalade för den. Känns som om jag säger upp den så slutar har jag inte premium längre, eller?

Men ringer jag telia så kanske dom kan fixa det.
    Ja, ring Telia. Du kan använda ditt konto på vilken enhet som helst, växla mellan dator och mobil om du vill det. Om du säger upp ditt ena konto och kopplar det andra till Spotify familj så fortsätter du ha Premium. De på Telia kan förklara närmare för dig hur du ska gå tillväga. Även dina barn kan då skaffa varsitt premiumkonto som kopplas till Spotify familj. Du betalar bara 199 kr/månad och kan ha upp till fyra konton kopplade dit.
Svar på tråden Spotify, betalar jag dubbelt?