• schmek

feberdrömmar?

God morgon! Jag har en 9 månader gammal tjej här hemma som i fredags fick 39 graders feber. Jag misstänker att 4 tänder i överkäken är boven i dramat. Vi behandlade med Alvedon och mycket vätska. På dagarna var hon glad, men inte lika sprallig som hon brukar, vilket inte är så konstigt.

Febern gick över på söndagen, och då var hon åter igen lillan med extremt mycket energi som aldrig satt still. Men! Natten var fortfarande extremt jobbigt då hon "vaknar" var 10-20onde minut och gråter. Hon somnar om lika fort som hon vaknar. Detta har nu hållit på i 3 dagar (nätter) och det jag inte blir klok på är varför hon inte är tröttare på dagen? Eller är det så att hon faktiskt inte är vaken, utan drömmer?

Har ni haft liknande problem när era små har haft feber, eller är detta nån sömnfas hon håller på med?

• Svar på tråden feberdrömmar?
  • dejan9209

Hej jag har en snart 5 månaders dotter, dagarna då hon fyllde 4 fick hon lite smått feber, vi trodde att det var tänderna som spöka, så vi ringde barnmoskan som sa att alvedon, och tålamod var det vi skulle skaffa, sen sjävfallet, är det viktigt, att vistas i en lugn miljö där bebisen inte är stressad .

julenstid.blogg.se

Svar på tråden feberdrömmar?