• Anonym (Tjej med ångest)

Panikattacker och koffeinfritt kaffe?

Jag är en tjej som har problem med svåra panikattacker. Jag har fått sluta dricka kaffe pga koffeinet. Jag kan alltså inte dricka en kopp kaffe utan att få en panikattack och jag som älskar kaffe.

Vet någon här om det fungerar med koffeinfritt kaffe?

• Svar på tråden Panikattacker och koffeinfritt kaffe?
  • Anonym (...)

Det är väl bara att testa?

Anonym (...) skrev 2014-10-06 13:11:00 följande:

Det är väl bara att testa?

Ok, tack för det svaret!
  • Mantrasina

Vad som sätter igång panikattacker är väldigt individuellt. Jag gissar på att kaffet ger dig hjärtklappning som triggar dina? Då kanske det skulle fungera utan koffein. Jag har aldrig haft problem med just koffein och panikattacker så jag kan inte säga vare sig bu eller bä på den fronten. Det enda sättet att veta hur det fungerar för dig är att testa, tyvärr.

Mantrasina skrev 2014-10-06 13:25:11 följande:

Vad som sätter igång panikattacker är väldigt individuellt. Jag gissar på att kaffet ger dig hjärtklappning som triggar dina? Då kanske det skulle fungera utan koffein. Jag har aldrig haft problem med just koffein och panikattacker så jag kan inte säga vare sig bu eller bä på den fronten. Det enda sättet att veta hur det fungerar för dig är att testa, tyvärr.

Jo jag vet, men det är ju ingen härlig känsla att få en panikattack så därför är jag lite rädd för att testa. Men det är ju enda sättet om ingen annan här har testat och kan ge mig lite info.

Jo koffeinet är ju stimulerande och jag vet inte om det är hjärtklappningen som gör att jag får panikattack, eller så kommer attacken och hjärtklappningen på samma gång.
  • Anonym (syrran)

Min syster fick hjärtklappning av vanligt kaffe och dricker därför koffeinfritt nu. Att hitta ett gott koffeinfritt är visst inte helt enkelt.

Anonym (syrran) skrev 2014-10-06 14:12:20 följande:

Min syster fick hjärtklappning av vanligt kaffe och dricker därför koffeinfritt nu. Att hitta ett gott koffeinfritt är visst inte helt enkelt.

Ok, så bra, då kanske det funkar för mig med, ska testa

Nej, det är jättesvårt. Finns det koffeinfritt bryggkaffe? Jag har bara sett att det finns som snabbkaffe.
  • Anonym (syrran)
    Anonym (Tjej med ångest) skrev 2014-10-06 14:13:54 följande:
    Ok, så bra, då kanske det funkar för mig med, ska testa

Nej, det är jättesvårt. Finns det koffeinfritt bryggkaffe? Jag har bara sett att det finns som snabbkaffe.
    Min syrra hittade till och med hela bönor att mala själv! Det mesta finns!
Svar på tråden Panikattacker och koffeinfritt kaffe?