• engsan

    Någon som fått blodförtunnande redan efter 2 missfall?

    Hej!
    Undrar om någon fått utskrivet blodförtunnande tex trombyl redan efter 2 missfall/ma då graviditeterna avstannat vid ungefär samma vecka (vecka 5 för mig)?

    Har haft 2 ma i rad (vecka 7-8 och vecka 10)och har just avslutat en pergotime kur. Borde ha ägglossning till helgen. Så rädd för ett 3:e ma.

  • Svar på tråden Någon som fått blodförtunnande redan efter 2 missfall?
  • smultronoga

    Jag fick oxå det utskrivet men ska ta det först vid ett +, men det gäller ju att få ett plus med

  • engsan

    Ok men har du haft 2 missfall/ma eller fler innan du fick det utskrivet?

    Jag har haft två ma och tänkte höra med min läkare i morgon när vi gör vul om man inte kan få det redan nu efter dessa två.

    Både jag och min sambo har ett barn sedan tidigare så dom lär väl inte hitta något även om vi väntar på utredning om vi genomgår ett tredje ma.

  • hayatii

    Hej jag fick två sena missfall ( v. 25,20) och därefter vid tredje grav fick jag börja med trombyl runt vecka 8

    Sen blev jag gravid igen med nr 4 och trombyl runt samma vecka.

    Gravid nu för femte gången och började äta trombyl i vecka 8.

    Jag krävde att få hjälp och godtog inte "tre missfalls-gränsen för att få utredning"

    Lycka till!

  • smultronoga
    engsan skrev 2014-10-06 20:39:52 följande:

    Ok men har du haft 2 missfall/ma eller fler innan du fick det utskrivet?

    Jag har haft två ma och tänkte höra med min läkare i morgon när vi gör vul om man inte kan få det redan nu efter dessa två.

    Både jag och min sambo har ett barn sedan tidigare så dom lär väl inte hitta något även om vi väntar på utredning om vi genomgår ett tredje ma.


    Jag har haft 1 MF 2013 och 1 ma i v 10 i slutet på mars. Gynläkaren skrev ut det direkt när vi var på mvc för att en läkare skulle konstatera det. Inte för att hon sa att det var just blodpropp som hade orsakat MA men mest för att prova och se om jag höll en graviditet. Men nu är ju problem att jaag aldrig blir gravid så nu ska jag till gyn på sofiahemmet om 1.5 v så får man se om ngt inte stämmer med hormoner etc så får man se vad dom säger
  • smultronoga
    hayatii skrev 2014-10-06 21:20:50 följande:

    Hej jag fick två sena missfall ( v. 25,20) och därefter vid tredje grav fick jag börja med trombyl runt vecka 8

    Sen blev jag gravid igen med nr 4 och trombyl runt samma vecka.

    Gravid nu för femte gången och började äta trombyl i vecka 8.

    Jag krävde att få hjälp och godtog inte "tre missfalls-gränsen för att få utredning"

    Lycka till!


    Just därför jag ringde och kolla. För om jaga dka vänta på 3 mf utredningen så lär man ju får vänta länge för nu hsr det gått 6 mån sen MA och trots pos fasta glada gubbar påå xb trster händer inget. Så jag ringde och fråga och hon sa självklart. Bra du ringer nu så jag fick tid på 2 veckor.
  • engsan

    Jag vet redan mina problem, har konstaterat både pcos och hypotyreos så ganska säker att problemet ligger hos mig. Tror inte vidare utredning kommer visa mer efter ett 3:e ma. Ska fråga nu när jag går in till läkaren om jag inte kan få utskrivet trombylen nu om vi blir gravida.

  • engsan

    Jag har just var på vul. Hade två stora fina äggblåsor och kommer få ägglossning när som helst. Dom var 20 mm. =)

    Så även denna gång finns chans till tvillingar.

    Får hoppas det blir en i alla fall som stannar kvar.

    Hon skerv också ut trombyl och sa att vi kan prova att ta dom nästa hång vi plussar.

Svar på tråden Någon som fått blodförtunnande redan efter 2 missfall?