Nytt jobb (igen) men det går inte! Jag är så nervös att min hjärna stänger av på något sätt! Hjälp!
Var första dagen på ett nytt jobb idag. Hade en anställd som satt med mig för att lära mig arbetsuppgifterna. Det är ett litet företag, men mindre än 10 anställda, endast manliga anställda och så jag då. Problemet är att jag blir så nervös runt folk, speciellt lite yngre, snygga och coola killar. På lunchen satt de och snackade lite mat och träning, diet och sånt. Mem mest sport. Jag sa i princip ingenting. Jag är själv intresserad av mat och träning men sa ingenting där heller. Jag kan inte vara mig själv bland folk (endast med min pojkvän och mamma). Nu när jag kommit hem tänker jag på allt ?fel? jag sa och varför sa jag inte så för. Och hur ska jag kunna ta egna initiativ, jag vågade ju knappt gå på toa, vilket gjorde att jag till slut blev superkissnödig och som tur var var det inte alltför långt till lunch. Jag kommer heller knappt ihåg vad han lärde ut, många gånger förstod jag inte ens vad han höll på med. Det blir som om min hjärna stänger av helt när jag blir nervös. Man kommer väl in i det där fly-och fäkta-tillståndet eller vad det heter?
Jag känner bara att det inte kommer att gå! Jag sov knappt någonting på hela natten, hade riktig ångest kvällen innan samt på morgonen. Såhär har det vart med alla mina jobb, har alltid ångest kvällen innan och sen på morgonen. Vet inte hur jag ska klara av att ha ett jobb?! Men jag vill ju så gärna, annars hade jag inte sökt jobb. Men det tar sååå mycket energi ifrån mig. På mitt förra jobb vart det för mycket, jag vart på gränsen till deprimerad av att ständigt ha ångest inför varje ny jobbdag. Så jag var tvungen att säga upp mig, men nu upprepar sig ju historien IGEN! VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?
Vill bara ha ett normalt liv med ett jobb så att jag kan försörja mig själv. Men det är ju inget liv att ständigt behöva ha ångest inför varje jobbdag. Jag var i kontakt med den psykiatriska mottagningen här i kommun för ett par veckor sen och beskrev mina svårigheter. Att jag har svårt att överhuvudtaget leva ett normalt liv då jag knappt kan jobba och så. Känner även obehag av att gå utanför dörren. Inte hört något därifrån om någon ny tid, hon sa att det kunde vara så att jag inte ens får komma dit, har blivit mycket strängare nu. Och då vet jag inte vad jag gör? Vart långt det här så ska sluta skriva nu?
HUR KAN JAG BLI NORMAL? VILL BARA VARA SOM ALLA ANDRA OCH KLARA AV ETT NORMALT JOBB