• Oturen10

Mina ögon ser helt olika ut, mår fan dåligt över detta

18årig kille här. Märker alltså nu så många år senare att det är mina ögon som gör att jag ser ut som en alien på foton. Jag märkte detta först efter att ha sett en bild som jag var taggad på på facebook. 

Det ena ögat har en helt annan form och ser missbildat ut. Det ger en illusion av både ett större ena öga också. 

Detta kan ju fan inte vara normalt. oi57.tinypic.com/2vif1pw.jpg

Folk verkar dock inte märka det (ingen som sagt något iaf) i verkligheten. Det känns för jävligt på riktigt. Jag hade precis fått ordning på mitt liv och så händer detta. Vill verkligen inte hamna i någon depression, det funkar inte nu när jag har massa viktiga prov i skolan. Samtidigt känns det löjligt att fälla tårar för en sådan liten grej men vad fan, det minsta man kan begära utav livet är att ögonen ser någorlunda lika ut.

Helt ärligt, tycker ni det ser konstigt ut? Tog en rättvis bild rakt på ögonen så att man skulle se helt hur det faktiskt ser ut.

• Svar på tråden Mina ögon ser helt olika ut, mår fan dåligt över detta
  • Aspie

Jag tycker inte de ser olika ut... men så ser man oftast såna där småsaker mycket tydligare på sig själv eftersom man bäst känner igen sitt egna ansikte.

• Anonym (spegel spegel)

INGEN människa har exakt likadan vänster/högerhalva.

Problemet är att du är van att se dig själv spegelvänd, medan andra människor ser dig rättvänd. När du då ser dig på kort så "ser" du lättare den skillnad som finns på höger/vänster.

Dina ögon ser helt normala ut.

• TellMeEVERYTHING

Fina ögon. Ser faktiskt inte att de är olika.
    Däremot vet jag att det ÄR vanligt att ha olika storlek på ögon, näsborrar, händer, bröst, armar, ben och fötter; detta då kroppen är delad i två.
    Min högerhand är exempelvis större än min vänsterhand. Inte så att det syns, men det märks om jag t ex försöker få på mig vänsterhandens ringfinger-ring på högerhandens ringfinger.

• manfrsthlm

att du är skelögd botar du enklast med optikerhjälp

• Oturen10

Ni ljuger väl inte för att få mig att känna mig bättre? 

Jo, det är säkert sant att man själv märker det allra tydligast eftersom man tittar sig själv i spegeln varje dag. 

• Oturen10
    manfrsthlm skrev 2014-10-06 17:53:58 följande:

att du är skelögd botar du enklast med optikerhjälp

Skelögd? Nej det är jag inte så säker på. Men jag kan ju göra ett test. Jag kollar inte rakt in i kameran på bilden utan bredvid själva linsen, kanske därför det ser ut som att jag "delvis" tittar åt ett annat håll. 

Men jag ska kolla det med en optiker, absolut.
  • Anonym (M)

Ser absolut ingen skillnad. Och jag vet med mig att sådant där förstoras upp i ens egna ögon. Mina ansiktshalvor matchar inte, ena sidan är lite lägre en andra, örat sitter lite längre ner, samma sak med öga och ögonbryn. Men vi snackar 1/2-1 millimeter och inget någon annan någonsin ser. Så du kan vara trygg i att dina ögon ser helt normala ut, fint mandelformade.

• Anonym (M)
    Oturen10 skrev 2014-10-06 17:59:50 följande:

Skelögd? Nej det är jag inte så säker på. Men jag kan ju göra ett test. Jag kollar inte rakt in i kameran på bilden utan bredvid själva linsen, kanske därför det ser ut som att jag "delvis" tittar åt ett annat håll. 

Men jag ska kolla det med en optiker, absolut.

Lyssna inte på honom, det enda han gjort sen han reggade sig på forumet är att sprida negativa kommentarer. Du är INTE skelögd.
  • Aspie
    Oturen10 skrev 2014-10-06 17:54:54 följande:
    Ni ljuger väl inte för att få mig att känna mig bättre? 
    Nej, alltså jag ser inte vad "felet" skulle vara.

Tänk att dina ansiktshalvor (dina näsborrar, dina ögon, dina öron, dina ögonbryn) är mer som syskon än enäggstvillingar. Jag tycker det underlättar när jag ser bilder på mig själv (särskilt mina ögonbryn).

När jag kom in i tonåren tyckte jag att jag hade döfula ögon p.g.a. tjock ögonlock. Jag kallar det "den finska ögonlocken"... eftersom alla på min finska släkt har det... blev i alla fall så missnöjd att jag bara tränade på att höga ögonbrynen. När jag ser "normal" ut så anstränger jag mig liksom. Tycker du t.ex. ena ögat känns mindre kanske du kan träna på att hålla det lite öppnare än det andra? Du får testa dig fram till något du känner dig bekväm med! Men ärligt så ser jag inte hur du kan vara missnöjd med dina ögon.
Svar på tråden Mina ögon ser helt olika ut, mår fan dåligt över detta