• Anonym (hjälp)

Knöl nedre delen av magen

Hej! Jag kände imorse en knöl i magen, i höjd med höftbenet. På vänster sida. Kan de va äggstocken? Nån annan som haft så? Är nog i storlek av en golfboll men lite avlång. Har inte ont alls, utan kände de bara av en händelse. Blir orolig att det är nåt allvarligt...

• Svar på tråden Knöl nedre delen av magen
  • Phalaenopsis

Äggstockarna brukar ömma, speciellt om de är förstorade. Oftast är det fettknölar som ligger och inte gör ont. Har du gått ned i vikt och därför inte märkt den tidigare?

• Anonym (hjälp)

Kan vara så, har gått ner en del i vikt men inte vart överviktig innan. Har inte kunnat känna efter de senaste för har vart så spänd och svullen

• Anonym (hmm)

låg du ner när du kände knölen?
    Jag brukar ha så. Är ganska smal. och när jag ligger ner brukar jag kunna känna som en knöl. sökte vård för det och fick en tid nån vecka efter att jag kände knölen. Den satt ungefär där du skrev och var ganska stor också. sköterskan kände såklart inget just då (så himla typiskt när man söker vård ibland) men förklarade att det kan vara bajs. Att det känns mer på vissa än andra. Jag kan säga att jag kände mig oerhört dum efter det besöket men det gjorde mig iaf lugnare. det var iaf inte cancer jag hade. men kanske är det nåt liknande du har? ring ändå vc om du känner dig orolig.

• Anonym (Körtel)

Jag kollade upp en knöl jag hade i buken, vart benet sitter fast = vid höften, det va en avlång knöl.
    Det va en förstorad lymfkörtel som blev bra av sig själv. Fast läkaren ville göra olika tester på mig för att hitta orsaken till varför den hade blivit förstorad.

• Anonym (hjälp)

Jag är inte så orolig men undrar mest om de kan vara nåt helt ofarligt. Får hålla koll på den. Ska till läkaren i ett annat ärende på fredag så kan passa på att fråga då. ????

Svar på tråden Knöl nedre delen av magen