• Äldre 6 Oct 19:03
    1034 visningar
    4 svar
    4
    1034

    Positivt trots mens

    Hej!

    Förra lördagen fick jag min mens som väntat. Vet att jag reagerade på att den var aningen mindre än vanligt men inte mycket. Tog slut efter bara ett par dagar men har sen haft yttepyttesmå blödningar. Haft trosskydd och det har räckt. Igår fick jag som molvärk/mensvärk och tänkte att det var dags att ringa gyn då jag tidigare haft problem med inflammationer och så. Slutade med p-piller i mars och tänkt att avbrutet får funka :)
    Hade ett clearblue hemma som jag tänkte det var lika bra att ta innan jag ringde gyn. Fick en chock när det visade positivt. Inte jättestarkt men positivt.
    Så.... Självklart vet jag att det bara är att vänta. Det jag undrar är hur stor risken är att testet visar fel?? Till saken hör att jag på måndag ska på en röntgen man inte ska göra om man är gravid. Fel på testet, missfall eller gravid är alltså alternativen jag har.
    Denna väntan.. är det missfall kan det väl visa positivt länge? Bm sa att eftersom det i så fall är ett tidigt missfall borde det visa neg till helgen. Hon sa oxå att man brukar blöda mer och ha mer ont än en vanlig mens vid mf.
    Återigen bara vänta jag vet, men andras erfarenheter har man ju inte dött av...
    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Positivt trots mens
  • Äldre 7 Oct 01:12
    #1

    Så hade jag det med båda mina Utomkveds. Va uppmärksam på om du får ont!

    För övrigt trodde min Gyn att jag fått tidigt missfall sist detta hände, det är ju vanligare än Utomkveds, men hon hade fel. Så lyssna på din kropp och ha koll. Är där emot ditt test negativ om några dagar/vecka så var det troligen ett tidigt mf.

  • Äldre 7 Oct 06:16
    #2

    Det finns dom som har Mens när dom är gravida ta kontakt med en Bm eller gyn. Och rådfråga lycka till

  • TAN
    Äldre 15 Nov 18:40
    #3
    wavve83 skrev 2014-10-06 19:03:18 följande:

    Hej!

    Förra lördagen fick jag min mens som väntat. Vet att jag reagerade på att den var aningen mindre än vanligt men inte mycket. Tog slut efter bara ett par dagar men har sen haft yttepyttesmå blödningar. Haft trosskydd och det har räckt. Igår fick jag som molvärk/mensvärk och tänkte att det var dags att ringa gyn då jag tidigare haft problem med inflammationer och så. Slutade med p-piller i mars och tänkt att avbrutet får funka :)
    Hade ett clearblue hemma som jag tänkte det var lika bra att ta innan jag ringde gyn. Fick en chock när det visade positivt. Inte jättestarkt men positivt.
    Så.... Självklart vet jag att det bara är att vänta. Det jag undrar är hur stor risken är att testet visar fel?? Till saken hör att jag på måndag ska på en röntgen man inte ska göra om man är gravid. Fel på testet, missfall eller gravid är alltså alternativen jag har.
    Denna väntan.. är det missfall kan det väl visa positivt länge? Bm sa att eftersom det i så fall är ett tidigt missfall borde det visa neg till helgen. Hon sa oxå att man brukar blöda mer och ha mer ont än en vanlig mens vid mf.
    Återigen bara vänta jag vet, men andras erfarenheter har man ju inte dött av...
    Tack på förhand :)


    Hej! Har precis samma som du! Testade negativt 9/11 på morgonen.. På em kom mensen så tänkte inte mer på det.. Den 15/11, alltså igår så fick jag ett positivt test.. Konstigt och helt oväntat men det finns ju de som får blödningar i början så vi tillhör väl de :)

    Tänker att om det skulle varit ett missfall så skulle det ju visat plus innan blödningen å inte enbart 5 dagar efter den första blödningsdagen.. Har tagit tre tester så det är positivt!
  • TAN
    Äldre 15 Nov 18:41
    #4
    wavve83 skrev 2014-10-06 19:03:18 följande:

    Hej!

    Förra lördagen fick jag min mens som väntat. Vet att jag reagerade på att den var aningen mindre än vanligt men inte mycket. Tog slut efter bara ett par dagar men har sen haft yttepyttesmå blödningar. Haft trosskydd och det har räckt. Igår fick jag som molvärk/mensvärk och tänkte att det var dags att ringa gyn då jag tidigare haft problem med inflammationer och så. Slutade med p-piller i mars och tänkt att avbrutet får funka :)
    Hade ett clearblue hemma som jag tänkte det var lika bra att ta innan jag ringde gyn. Fick en chock när det visade positivt. Inte jättestarkt men positivt.
    Så.... Självklart vet jag att det bara är att vänta. Det jag undrar är hur stor risken är att testet visar fel?? Till saken hör att jag på måndag ska på en röntgen man inte ska göra om man är gravid. Fel på testet, missfall eller gravid är alltså alternativen jag har.
    Denna väntan.. är det missfall kan det väl visa positivt länge? Bm sa att eftersom det i så fall är ett tidigt missfall borde det visa neg till helgen. Hon sa oxå att man brukar blöda mer och ha mer ont än en vanlig mens vid mf.
    Återigen bara vänta jag vet, men andras erfarenheter har man ju inte dött av...
    Tack på förhand :)


    Hur har det gått föresten?
Svar på tråden Positivt trots mens