Snuset dämpar min ångest?
Jag har ett problem. Jag lider av grava ångestattacker. Har mått jättedåligt i några månader över en sak som har hänt mig (relationsproblem-det tog slut mellan oss). Sedan dess har ja börjat snusa. När jag snusar så känner jag en slag kik i kroppen. Jag blir lite smått "lullig" i huvudet i några minuter vilket gör att ångesten släpper och jag mår helt plötsligt bättre. När "lulligheten" släppt så får jag en kraftig svacka och jag får ännu grövre ångest än vad jag normalt har. Det känns som att man hamnar i en ond cirkel. Problemet är nu att jag har blivit beroende av snuset. Jag längtar till snuset hela tiden så jag kan slippa min ångest i några minuter...sen mår jag dåligt. Måste då vänta men ångest i 1 timme på att a en ny snus (annars känner jag ingen lullighets-effekt)...jag tar en ny snus, mår lite bättre, och sen sämre igen. Helt otroligt. Varför är det så? Mår asdåligt nu.
Jag vet inte vad ja ska ta mig till. Jag har sökt hjälp för min ångest hos vården, men...det hjälper inte.
Vad kan jag göra? Även om jag slutar med snus...så har jag ju ändå kvar ångesten. Vad kan jag göra för att komma vidare i livet?