• Luella

Vilken sjusitsig bil?

Vi har nu en 5-sitsig Ford Focus från 2006 och nu vill vi ha en större bil med starkare motor. Gärna en sjusitsig. Jag funderade på VW Charan Diesel men blev avrådd eftersom den med sin fyrcylindriga motor inte skulle vara så snabb (accelerera snabbt). 

Någon med tips?

• Svar på tråden Vilken sjusitsig bil?
  • BlackFlyingBird

Större bilar blir ju automatiskt "trögare" att accelerara, om det inte finns en bättre motor än genomsnittet.

Jag kan rekommendera Ford Galaxy, du kommer ju kanske känna igen Ford-känslan lite iallafall. Den drar lite i bränsle för vår familj och funkar både i stan och på längre resor i högre hastigheter.

• isyxan

Hej

Jag köpte min något otippat vw caddy -14 förra året. Den stora modellen då med 7 sitsar. Överraskad av komfort och klart prisvärt tycker jag iallafall. Stor dieselspis på 2 liter o 140hk dsg låda mm. Accelationen(?) räcker gott o väl till knappt så antispinnet hänger med \m/ enormt lastutrymme om man knäpper av bakre soffan. Smaken är ju olika men kan ju rekommendera att slänga ett öga på denna bil oxå.

• Luella

Tack snälla för svar! Jag ska kika på dessa. Min man är inte övertygad om att köpa sjusittsigt ännu

Svar på tråden Vilken sjusitsig bil?