Vilken tid går ni upp på morgonen?
Undrar bara vilken tid ni går upp på morgonen och vad som görs innan ni ska iväg till dagis/jobb?
Undrar bara vilken tid ni går upp på morgonen och vad som görs innan ni ska iväg till dagis/jobb?
Jag går upp 5.10. Jag klär på mig och gör frukost och sätter mig vid datorn och slösurfar och äter.
5.50 väcker jag dottern. Ger henne frukost framför TVn.
6.10 väcker jag sonen. Ger honom frukost framför TVn.
6.20 klär jag på jäntan och borstar hennes hår och 5 minuter senare är vi utanför dörren. Sonen går till skolan 7.50 ungefär (han skulle försova sig varenda dag om han inte gick upp innan vi gick tyvärr, annars hade han gärna fått sova längre på morgonen).
Våra mornar flyter på rätt bra. Just i dag är det inget kul då både jag och dottern är lite hostiga och ingen av oss vill gå till dagis/jobba. Men snart är vi klara :)
Mellan 06:45 och 06:15, nu är det kö till badrummet
Klockan ringer 06.00 då går jag upp och fixar frukost/kaffe och klär på mig. Väcker sonen 06.15 så äter vi frukost och dricker kaffe i soffan och kollar på TV. Vid 7 tiden borstar vi tänderna och fixar det sista och så åker vi till skolan och jobb 07.20..
Jag går upp 06.00 och klär på mig och kokar gröt. Väntar på hunden som anländer 06.30, sen äter jag frukost framför datorn i lugn och ro. Vi går en lång promenad vid 08-tiden!
Jag går upp 5.30. Duschar av mig, gör i ordning smörgås och sedan åker jag till jobbet. Min sambo skickar iväg barnen till skolan.
Jag har två jobb så det beror på vilken dag det är och vilket jobba jag ska till.
Ena jobbet så går jag upp ca kl6. Duschar och klär på mig, petar på barnen så de vaknar till, kokar ett ägg och surfar lite. borstar tänderna, bäddar sängen, jagar på barnen, packar ned ägg och matlåda i väskan och så åker vi 6.55-7.00.
Maken går upp 7 då han börjar 7...
Med det andra jobbet går jag upp när makens väckarklocka har stört tillräckligt mycket. Den börjar lysa och ringa före kl6, men han går ju som tidigare skrivet inte upp för ens kl 7.
Väcker barnen, tvättar av mig, klär på mig, jagar barnen så de blir klara, Åker 7.20-725.
Sedan hem igen och bäddar sängen. Jobbar, fixar frukost, äter frukost, borstar tänderna då, jobbar vidare.
Jag går upp 6.45 och dricker vatten (min frukost) och duschar, maken kliver upp samtidigt och äter frukost och duschar. Sen går jag och lägger mig hos sonen. Ca. 7.30 vaknar han - och vi klär alla på oss och sonen får frukost. Sen blir det toa, tandborstning och hårborstning innan vi alla går eller cyklar mot förskolan vid kl. 8 eller strax därefter. Vi lämnar tillsammans vid 8.30, sen åker maken till sitt jobb och jag går till mitt - vi börjar båda kl. 9.
5.45-6.00. Frukost och sen påklädning och borstning av mig och barnen.
Jag går upp mellan 7-7.30 sitter o slö tittar på nyhetsmorgon och dricker kaffe.
Kl 8 är det dags att sminka sig, bussen går 08.48 och jag börjar kl 10.
Går upp någon gång mellan 4.55-7.20. Beroende på när jag börjar. Går jag upp 4.55, 5.50, eller 6.20 så går jag bara på toaletten, borstar tänderna, klär på mig kläderna som redan ligger framme, borstar håret och står sedan på busshållplatsen 14 minuter efter att jag klev ur sängen. Frukosten äts på jobbet (jobbar på förskola).
Börjar jag nio på morgonen så ringer klockan 7.20 och då äts frukosten hemma också.