• Erikanin

Vad är detta fär barnprogram!?? ca 90-tal

Hjälp! Funderar så det knakar. Googlar men hittar ingen bild/film på detta. Har jag hallucinerat ihop detta program själv eller vad är det för något?

Minns en massa (och då menar jag en massa) sagoböcker i en hög på golvet.
    Tror det var ett barn som tog en saga ur högen som skulle läsas.

Vad är detta? Snälla hjälp nu, blir tokig om jag inte kimmer på det! :)
    Är född 88 så det sändes på 90-talet. Vet inte när det är inspelat dock..

• Svar på tråden Vad är detta fär barnprogram!?? ca 90-tal
  • faithfully

Kommer ihåg det också, är född 86. Måste fundera lite..

• faithfully

Det var på ett bibliotek, en unge satt uppe på en hylla i ett klipp?

• Erikanin

Var det? Ja kanske! Jag hittade en bild med ett barn och massa böcker i en hylla! Kanske..?? ååh jag måste komma på det! Har dålig mottagning så svårt att googla film/bilder. Ska googla när jag kommer till "stan" sen ;)

Konstigt att man kan bli så besatt av gamla barnprogram.. Vill vara liten igen!

• faithfully

kan det ha varit ett intro?

• Paulina P P

Det fanns ett tecknat intro på ett barn och en hög böcker och barnet tog en bok och skulle läsa. Sen tror jag att bokhögen rasade. Det var nog ett intro till sagoläsning..

• Erikanin

Nej men var detta verkligen tecknat? Är nästan bestämt säker på att det inte var det. Men det var ju längesedan! snälla, om ni hittar film eller liknande så länka! :)

• 5by5

Jag minns det också. Minns det som otecknat. Minns dock inte vad det hette eller vad som hände mer i programmet.

• faithfully
    ronjaba skrev 2014-10-07 20:13:10 följande:

Kan det vara detta?

Där satt den! :)
  • Paulina P P

Just det. "En bok för dig" var det! Jag letade efter "Sagostund" och "Boktips"

• Erikanin

Men åååååh så UNDERBART! där var det! :) :) :)

Förlåt , men jag blir helt till mig.. Haha.. Älskar barnboksböcker och detta har visst etsat sig fast i minnet för alltid ;) Själva introt..

• Aniiee
    Erikanin skrev 2014-10-09 14:56:30 följande:

Men åååååh så UNDERBART! där var det! :) :) :)

Förlåt , men jag blir helt till mig.. Haha.. Älskar barnboksböcker och detta har visst etsat sig fast i minnet för alltid ;) Själva introt..

Eh... the department of redundant redundncy called to give you a ring, they wanted thier extra word back Solig

En bok för dig =) Den och den där andra, med ett tecknat intro där de flög i nån koffert/resväska. Det var väl en svensk version av Reading Rainbow, tror jag.
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
Svar på tråden Vad är detta fär barnprogram!?? ca 90-tal