• Greenpants

Min pappa stökar ner

Hejsan!

Jag (20 år) har ett problem, jag bor ihop med min pappa och min bror (18 år), men de stökar ner så mycket att jag får panik. Bor nu för tiden största delen hos min pojkvän (han bor hemma), dock inte bara för att det är stökigt hemma hos mig men en anledning till att vi aldrig sover hos mig är för att han får allergichock. Jag antar att det är pga av kvalster eller nått... Jag tycker även det är pinsamt att vara hos mig pågrund av oredan. 
    Varje gång jag är hemma, vilket jag är under dagarna för att jag pluggar och min pojkvän jobbar, så blir jag super stressad för att det är stökigt. Det är ingen som dammar, ingen som plockar undan, allt är oorganiserat och det är absolut INGEN stil, allt känns huller om buller. Jag är näst intill pedantisk, eller jag mår rättare sagt dåligt när det är stökigt och det har jag sagt till min pappa. 
    Han tvättar och diskar, men tvätten hamnar sen i vardagsrummet på några stolar och det blir så stökit, för min bror hämtar ju inte sin egen tvätt på typ 2 veckor om ens då.. Men det är liksom ingen som torkar av bänkarna efter man har lagat mat, eller gjort en macka.. Min bror tar inte ens bort toastmaskinen efter att han använt den och sen är det smulor över allt efter bröder osv osv osv osv... 
    Plus att det är alltid jag som skall hjälpa till hemma när vi har middag, eller ska rensa ut huset (som jag drog igång) eller bygga altan eller vad det nu kan vara. 

Min pappa säger aldrig till min bror ordentligt, jag gör det ibland men det blir så tröttsamt för jag orkar inte uppfostra en 18 åring och på den kakan skall jag även tjata på pappa om att hålla ordning. Men han är så trött efter jobbet och lägger sig bara på soffan och kollar tv, om han inte lagar mat åt min 18 åriga bror eller tränar.

Blir sjukt trött på min situation, sitter för det mesta på mitt eget rum där jag har det ordnat (om jag inte går ut i vardagsrummet där jag får fnatt och börjar städa).