• vinter85

Bonusföräldrar i skåne

Finns där någon bonusföräldrar som inte har några barn själv ?
    hade varit kul att lära känna fler som är som jag.

Är  bonusmamma v/v sedan 3 år tillbaka och har själv inga egna barn.

hur hanterar ni vardagen? kommer ni bra överräns med bio mamman? hur är eran partners relation till barnen och den andra familjen ?

Hade varit underbart att kunna dela med sig till någon som förstår vad man går igenom, tankar frustration , glädje m.m.
  • Svar på tråden Bonusföräldrar i skåne
  • Nybliven bonusmorsa01

Hej!

Ser att detta är en gammal tråd, men din fråga kanske gäller fortfarande? Jag är sambo med en man som har 2 grabbar sedan tidigare, 8 & 11 år. Bor i Malmö. Har själv inga barn och känner mig ibland lite vilsen i situationen :) 

Vi har vv och på det sora hela fungerar det fantastiskt bra! Inga konflikter, båda föräldrarna har barnens bästa framför ögonen och de verkar båda må gott. 

HUr funkar det för er? 

• Trassel14

Jag är sambo med en man som har en snart 9 årig son, bor i Osby. 
    Sonen är hos oss varannan helg och det fungerar bra, inget fast schema utan när sambon är hemma ifrån arbetet så är sonen hos oss. Dom gånger jag träffar biomamman så fungerar det utmärkt. Ang. relationen så umgås sambon med exets familj, går på begravningar och firar vissa födelsedagar ihop. Men är inte hemma en kväll hos exet för att sonen är där t.ex utan bara vid vissa "familjetillställningar". Visst det känns lite konstigt, men kan inte begära att han ska sluta gå dit bara jag slipper så är jag nöjd. 

Svar på tråden Bonusföräldrar i skåne