Wilbes skrev 2014-10-08 18:08:01 följande:
Min man är medveten att han troligen har det då han står och väntar på utredning för den. Då han inte klarar av att ta vilket jobb som helst mm utan han trivs på sitt halvtid jobb som besöksbokare och ökar han om ens lite så slår han liksom av... vilket är förödande för ekonomin... han har två avbrutna utbildningar och har ingen motivation att göra något åt det. ..
Samtidigt så är han jätteduktig på andra bitar som städning och datorer.
Det var jag som lyfte att jag misstänkte att han kanske hade en avvikelse från de normala efter att vi varit tillsammans i nått år... även för hans mamma och tillsammans har vi bearbetat det och det har resulterat i något bra även om de tagit nästan 4 år innan han själv accepterar de..
Min man ser också att jag blir mycket gladare av att umgås med andra utöver honom... men han ser också hur glad jag blir de gånger han överraskar mig och följer med då jag aldrig antar att han ska med vilket för att jag inte kan bli besviken
..
Jag hoppas jag kommer så långt att han skulle kunna gå med på en utredning. I dagsläget vågar jag verkligen inte nämna ordet "asperger". Däremot har jag börjat lyfta upp hans svårigheter till ytan. Ibland går det bra, men ofta vill han skylla alla problem på mig. Jag har inte samma möjlighet som du att vända mig till någon av hans föräldrar. Jag är rätt säker på att även mamman har asperger. Även på pappan ser jag tecken på asperger.
Min sambo har högskoleutbildning och jobbar heltid, dock inom sitt intresseområde. Tror inte han skulle kunna klara vilket jobb som helst. Han är just nu i ett jättedåligt skick. Det verkar inte som att han klarar av sitt heltidsjobb i kombination med familj och småbarn. Han har ett återhämtningsbehov som är långt över det normala.
Även min sambo kan anstränga sig och följa med på saker för min skull. Jag kan dock tycka att det känns trist att han bara gör det för min skull.
Har ni några barn?