• Anonym (irriterad.)

Jag sa nej till att min son klär sig i klänning på dagis-lärarna vägrar lyssna på mig!!!

Idag när jag hämtar min son från dagis så har lärarna sagt att min son klädde sig i klänningar och att han tycker att det är jättekul. Jag blev oerhört arg och sa att jag inte accepterar detta! Då blir dagislärarna sura och säger "men varför låter du inte ditt barn leva fritt?" Det finns vissa saker som pojkar inte ska ha och klänning är något som inte hör till deras kön. Sluta upp med den här fördjävla feminismen. Sluta, seriöst!!!!! Jag har idag sagt till lärarna att om de tillåter mitt barn klä sig i klänning igen så byter jag dagis omedelbart. Då svarar de "nej vi tänker inte förbjuda det".

Asså kan de göra så? Nu vill jag inte ha åsikter om varför jag inte låter min son klä sig i klänning-det är inte det frågan handlar om. Jag vill veta ifall lärarna har rätt att gå emot något jag säger att min son inte får göra?

• Svar på tråden Jag sa nej till att min son klär sig i klänning på dagis-lärarna vägrar lyssna på mig!!!
  • Anonym (Malla)

Vems klänning är det grabben tar på sig?

• Anonym (sigh)

Det är nog bäst att du blir hemmafru. Eller om du är man att din fru blir det. Lås in ungen också, och låt honom inte träffa andra barn eller vuxna så kan ni indoktrinera honom precis som ni vill. Sen får ni emigrera när han ska börja skolan så ni kan fortsätta hjärntvätta honom. Vad ni än gör så låt honom ALDRIG få känna att han är en egen person eller göra något HAN tycker om. Det blir nog bra det där. 

• sextiotalist

Nu ser jag inga problem med att killar (frivilligt) sätter på sig en klänning under lek.
    Men jag reagerar på det svar de gav dig. De kunde bemött dig på ett helt annat sätt, som personal på dagis så anser jag att man även måste kunna hantera föräldrar med värderingar som inte överensstämmer med dagispersonalens värderingar.

Men du, titta på de olika studentspexen, där män klär sig till kvinnor, se att det är en lek, en show (nej, de är inte transvestiter, utan normala heteromän)

• Anonym (Anna)

För det första så tycker jag att det låter hemskt att du begränsar ditt barn så mycket. Och för det andra så kan ju knappast pedagogerna stå i utklädningshörnan och kontrollera vilka kläder barnen tar på sig?

• Anonym (irriterad.)
    Anonym (Malla) skrev 2014-10-07 15:46:36 följande:

Vems klänning är det grabben tar på sig?

De har massa barnkläder på dagis som barnen klär sig i ibland när de vill leka, exempelvis prinsessklänningar, spindelmannendräkter, fantomenkläder etc.
  • Anonym (Malla)
    Anonym (irriterad.) skrev 2014-10-07 15:49:32 följande:
    De har massa barnkläder på dagis som barnen klär sig i ibland när de vill leka, exempelvis prinsessklänningar, spindelmannendräkter, fantomenkläder etc.
    Okej. Och TS tycker att förskolepersonalen ska stoppa hennes lille son när han tar prinsessdräkten? (hahahahahahahaha orka) 
  • Anonym (fia)
    Anonym (irriterad.) skrev 2014-10-07 15:43:50 följande:

Idag när jag hämtar min son från dagis så har lärarna sagt att min son klädde sig i klänningar och att han tycker att det är jättekul. Jag blev oerhört arg och sa att jag inte accepterar detta! Då blir dagislärarna sura och säger "men varför låter du inte ditt barn leva fritt?" Det finns vissa saker som pojkar inte ska ha och klänning är något som inte hör till deras kön. Sluta upp med den här fördjävla feminismen. Sluta, seriöst!!!!! Jag har idag sagt till lärarna att om de tillåter mitt barn klä sig i klänning igen så byter jag dagis omedelbart. Då svarar de "nej vi tänker inte förbjuda det".

Asså kan de göra så? Nu vill jag inte ha åsikter om varför jag inte låter min son klä sig i klänning-det är inte det frågan handlar om. Jag vill veta ifall lärarna har rätt att gå emot något jag säger att min son inte får göra?

Hur gammal är din son till att börja med?
  • Anonym (Malla)

Något säger mig att det här kommer att bli en vääääääldigt lååååång tråd.........

• Anonym (Enkel lösning)

Säg att du är muslim och att pojkar i klänning går emot islam. De där feministerna backar isf. direkt, jag lovar.

Svar på tråden Jag sa nej till att min son klär sig i klänning på dagis-lärarna vägrar lyssna på mig!!!