• Anonym (Petra)

Bråttom med utdrag ur krimregistret, kan det skickas till annan adress än där jag är folkbokförd?

Hej!

Är sökande till ett arbete där jag behöver ett utdrag ur kriminalregistret och undrar om det kan skickas till en annan adress än där jag är folkbokförd. Jag pluggar nämligen i en annan stad och där söker jag också arbetet och vill att utdraget skickas till min alternativa adress. På blanketten står "utdelningsadress" och jag kan inte tolka om det innebär att jag kan välja adress själv? 
    Då det är bråttom vill jag inte skicka iväg det för att få ett besked två veckor senare att jag skrivit fel adress. Hittar ingen info.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Bråttom med utdrag ur krimregistret, kan det skickas till annan adress än där jag är folkbokförd?
  • Angels

Beror kanske på vad det är för något, men när jag sökt utdrag ur belastningsregistret för att jobba med funktionshindrade barn så har jag kunnat få utdraget till annan adress än folkbokföringsadressen.

• Anonym (S)

Utdelningsadress r den adress där det ska delas ut. Du kan välja att få det sickat till arbetsgivaren direkt eller där du bor nu.

• Anonym (Petra)
    Angels skrev 2014-10-07 18:49:01 följande:

Beror kanske på vad det är för något, men när jag sökt utdrag ur belastningsregistret för att jobba med funktionshindrade barn så har jag kunnat få utdraget till annan adress än folkbokföringsadressen.

Ok, vad bra, då borde det fungera! Tack för svar!
  • Anonym (Petra)
    Anonym (S) skrev 2014-10-07 18:50:44 följande:

Utdelningsadress r den adress där det ska delas ut. Du kan välja att få det sickat till arbetsgivaren direkt eller där du bor nu.

Strålande, tack för svar!Glad
  • Anonym (Petra)

Jag angav den adressen jag ville att det skulle skickas till men utdraget skickades till den adress där jag är folkbokförd! Det löste sig dock ändå!

Svar på tråden Bråttom med utdrag ur krimregistret, kan det skickas till annan adress än där jag är folkbokförd?